woensdag 18 januari 2023

dinsdagmiddag 17.15 uur

 

Het moment waar ik vanaf begin van het jaar naar uitkijk. Het moment dat je  ziet dat de dagen echt gaan lengen! Gistermiddag was het dan echt zo ver. Na al die natte, grijze dagen van de afgelopen week was het sowieso al heerlijk om zon en blauwe lucht te zien (ook al zag ik het alleen vanuit een kantoorraam), maar dit was de kers op de taart. Na een werkdag naar buiten stappen en zien dat het nog licht is, dat je niet langer naar huis hoeft te wandelen in het donker of in de schemering. Het mag duidelijk zijn, ik word daar dus erg blij van.

En al is de winter echt nog niet voorbij, wat meer licht overdag geeft toch een klein beetje een lente-achtig gevoel.

5 opmerkingen:

  1. Gisteren wandelde ik met mijn man 'het kleine rondje' en de zon scheen, en we hoorden de vogeltjes. Dat klinkt dan ook meteen lenteachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, heerlijk. Niet meer als een mol in het donker weg en in het donker thuiskomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk! Nu de temperatuur nog een graad of twintig omhoog en dan ben ik blij!

    BeantwoordenVerwijderen