maandag 2 januari 2023

nieuw jaar - nieuw begin

 


Een nieuw jaar, een nieuwe agenda, een nieuwe kalender aan de keukenmuur. Nieuwe voornemens om bepaalde zaken anders aan te pakken , die heb ik niet. Ik doe al jaren niet meer aan nieuwjaarsvoornemens, ik heb geleerd dat wanneer ik iets wil veranderen/mee beginnen, ik hier meteen mee aan de slag moet gaan. Als ik iets voor me uitschuif, als in hier begin ik volgende maand aan, dan wil ik het niet genoeg of ben er nog niet klaar voor en dan is de kans dat ik het ook volhoud klein.

Wel heb ik nieuwe woorden voor dit jaar. Via de instagram van @rosalie_ziecoaching zag ik een overzicht van letters. De eerste 4 woorden die je dan ziet, zijn jouw woorden voor 2023.

* gratitude

* connection

* power

* health

Dit zijn mijn woorden voor dit jaar. Dankbaarheid en verbinding begrijp ik heel goed. Ik ben heel dankbaar voor de afgelopen twee weken vol van verbinding. Maar ook vandaag met mijn moeder, die hier was zodat ze haar kleinzoon, zijn vrouw en haar achterkleindochters nog kon zien, voordat zij vanavond weer verder reizen. Maar dankbaar kan ik ook zijn voor de kleine dingen, als in de dagen die nu weer gaan lengen, of even met m'n gezicht in de zon staan bij de achterdeur.

Kracht vind ik een hele mooie. Als in mijn kracht gaan staan, maar ook erkennen waar mijn kracht ligt.

En gezondheid, mag duidelijk zijn. De laatste paar maanden heb ik mogen ervaren hoe belangrijk gezondheid is, zowel geestelijk als lichamelijk. Goed voor mezelf zorgen, zowel voor lichaam als geest, daar ga ik dit jaar voor.

Het enige wat ik miste was het woord *knitting, want een jaar zonder breien, dat bestaat voor mij niet.


2 opmerkingen:

  1. De beste wensen voor het nieuwe jaar! Mooie woorden, die vier van jou. Zelf ga ik gewoon door zoals het afgelopen jaar. Dat beviel prima!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar is helemaal niks mis mee. Jij ook nog de beste wensen voor 2023

      Verwijderen