maandag 14 februari 2022

plannen

Als in plannen maken, als in een overzicht maken van taken.  Op maandagmorgen maak ik een weekmenu, zodat iedereen weet wat we de komende vijf dagen gaan eten en ik schrijf in mijn agenda wat ik die week echt niet mag vergeten. 

Mijn Lief maakt heel andere plannen. Hij plant zijn reis naar Cambodja, begin maart vertrekt hij via Bangkok naar Phnom Penh, de hoofdstad, en vanuit daar maakt hij een reis om zo veel mogelijk van het land te kunnen zien. Dit plan is al oud, eigenlijk zou hij oktober 2020 vertrekken, maar daar kwam iets tussen. En nu is het weer mogelijk, dus waarom niet.

Dus straks in maart zijn wij gewoon een all-female huishouden of zoals schoondochter het zei; een huishouden zonder testosteron.

En verder wandel ik nog steeds iedere dag, de eerste twee weken had ik echt halverwege de week behoorlijk spierpijn in m'n bovenbenen, maar het went kennelijk al, want vorige week ging het me al veel makkelijker af. En ik vind het leuk en voel me er verrassend goed bij. Zeker op werkdagen, als ik naar huis loop, laat ik in die wandeling alle werkdingen achter en kom met een ontspannen hoofd weer thuis. Dus ja, het bevalt me wel.

En nu zie ik dat het al bijna zes uur is. En dat betekent dat mijn planning nu aardig in de soep loopt, want ik moet nog beginnen met koken......

Wens ik ieder een fijne avond en een mooie week


3 opmerkingen:

  1. Wat goed dat je elke dag wandelt, en dat je ook al begint te merken dat je conditie verbetert : )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet ook hoog nodig aan de wandel maar het lukt niet echt. Als compensatie doe ik alles wat ik moet doen te voet. Zo wandel ik ongemerkt toch nog een heleboel. Mooie reis gaat je lief maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend zo'n grote reis! Wat een avontuur! Zonder testosteron is helemaal niet verkeerd hoor weet ik uit ervaring haha. Ik plan mijn maaltijden ook, maar als de puber onverwacht thuis komt, verandert dat weer. Het is wel fijn om een planning aan te houden. Lopend naar mijn werk, ik zou wel willen maar zal dan nog vroeger weg moeten en ik vind half zeven al niet te doen...

    BeantwoordenVerwijderen