zondag 16 mei 2021

mij(n) maand

 





Ik had me eind april al voorgenomen om mezelf wat rust te gunnen ofwel goed voor mezelf te gaan zorgen de komende maand. Zo nam ik eind april al een week vrij en voor die week had niet te veel op de planning staan, behalve de tuin wat onder handen te nemen, wat toch een iets grotere klus bleek te zijn dan ik had ingeschat. Na die week was ik nog niet eens aan de moestuinbakken toegekomen, maar daar viel even niets aan te veranderen. De plicht riep weer en na een week vrij, ligt er dan ook voor een ruime week aan werk te wachten, dus er lag een flinke berg aan plicht. Maar een hele week stevig doorgebikkeld en afgelopen dinsdag was de achterstand al bijna ingelopen. Alleen was ik toen weer vrij en alles bij elkaar weer een hele week. Goed geregeld dus.

Alleen vind ik het altijd moeilijk om zo'n week waarin ik mezelf redelijk uit de naad werkte, gelijk weer die ontspanning te vinden. Dus zat ik in de nacht van dinsdag op woensdag ineens rechtop in bed, terwijl er door mijn hoofd spookte dat wanneer ik nu de moestuin niet zou aanpakken, het helemaal niets meer zou worden. Ik bedoel maar, dat is toch niet iets waarover je slaap zou moeten missen.

Toch zorgde dit er voor, dat ik woensdagmorgen naar het tuincentrum hier in de buurt reed, een paar zakken moestuingrond inlaadde en meteen op zoek ging naar jonge groenten. Nu is dit een klein tuincentrum, dus de keuze is niet geweldig groot, maar ik nam andijvie, broccoli, selderij en peterselie mee. En dat staat nu dus in de bakken en gelukkig vond ik nog een zakje erwtenzaden, dus die zijn onder toeziend oog van mijn speelse tuinkater Woezel ook gezaaid. En nu afwachten en geduld hebben. 

Het voordeel is dat wanneer ik in de tuin rommel, ik ook eerder even buiten op het bankje ga zitten voor een mok thee (en soms zelf nog een naaldje of wat wegbrei)



Wat me wel weer opviel, is dat ik ook wat betreft 'ontspannende' dingen de lat hoog leg voor mezelf. Ik moet wel erg veel van mezelf, maar aan de andere kant geeft het me ook voldoening om alles inderdaad gedaan te krijgen. Alleen moet ik wel voor mezelf blijven opletten, dat wat ik van mezelf verwacht ook reëel is. Maar al met al ben ik nu redelijk ontspannen en dat is maar goed ook, want tot aan de zomervakantie zitten extra vrije dagen er even niet meer in.

Ga ik nu gauw naar beneden, want wij hebben ook nog een verjaardag te vieren. Jongste zoon is vandaag 26 geworden en dat vieren we als gezin met veel lekker eten.

Nog een fijne zondag gewenst.

1 opmerking:

  1. Wat een vrolijke sokken! Moet nog niet echt aan de winter denken, heel eerlijk gezegd, maar als ik er dan aan denk, dan maar met die leuke sokken!

    BeantwoordenVerwijderen