maandag 3 mei 2021

het is mei en mijn korte vakantie is alweer voorbij


En dan is het alweer mei en begin ik ook langzaam aan een beetje lente gevoel te krijgen. De afgelopen week had ik vrij genomen en behalve uitjes met Lief en miss T, rommelde ik ook veel in de tuin. Emmers vol onkruid ongewenste planten trok ik er uit en al ben ik nog steeds niet klaar, het ziet er al veel beter uit. 

Maar vandaag was het weer terug naar normaal, wassen, opruimen, weekmenu en boodschappenlijst. Morgen begint de werkweek weer en omdat ik er het weekend niet was, was er nogal wat blijven liggen, vooral de was. 😉

En waar ik dan was dit weekend? Met oudste dochter M ben ik naar Drenthe gereden, of eigenlijk reden we ieder de helft van de route. Dat maakt de route net een stukje korter. Eerlijk gezegd zou ik echt vaker bij m'n moeder langs moeten gaan, maar door de afstand (2 uur rijden) ga ik niet even heen en weer om een bakkie te doen, maar altijd voor een weekendje en daar heb ik gewoon niet altijd zin in of tijd voor. Maar dan hoor ik weer dat stemmetje in mijn hoofd dat zegt, je weet hoe je moeder geniet van deze bezoekjes en wat is het nu een moeite om iemand een plezier te doen, dat dus.  Maar als ik die reistijd vergelijk met die van  mijn broer, die in München woont, dan is het wel logisch dat het even langsgaan toch meer mijn verantwoording is. Dus genoeg gezeurd hierover.

Het was gezellig dit weekend. Mijn moeder kletste vijf kwartier in een uur, we wandelden bij haar in de buurt. Zoals dochter al zei, je stapt daar de voordeur uit en staat al bijna in de natuur. We aten 's avonds verse asperges, en dan ook echt vers, 's ochtends gestoken en 's middags bij de kweker gehaald. En zondagmiddag reden dochter en ik weer terug van de oorverdovende stilte naar de drukke randstad.

Dit zie je als je aan het eind van de straat waar mijn moeder woont een pad afloopt en oversteekt met een trekpontje.

Maar nu eerst maar de was opvouwen en koken. Daarna blijft er vast nog een uurtje over om te breien, want inmiddels heb ik twee verschillende sokken paren op de naalden staan.

2 opmerkingen:

  1. Wat is Nederland toch mooi. Ergens toch ook een voordeel dat je meteen een weekend naar je moeder 'moet'. Zeker als het daar zo mooi is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aan dat voordeel, haal ik m'n hart ook altijd op. En ook wel aan de boeken die ik mee terug neem, want mijn moeder leest net als ik ook heel veel.

      Verwijderen