maandag 19 april 2021

weekend

 


Altijd zo voorbij dat weekend, terwijl technisch gezien vandaag voor mij nog steeds weekend is, want mijn werkweek begint morgen pas. Het was niet het meest actieve weekend, maar wel gezellig.

Zaterdag bleef een vriendin van miss T slapen, dus ik bakte weer eens een ouderwets stapeltje pannenkoeken (terwijl ik dit schrijf, eet lief net de laatst overgebleven pannenkoeken op). Het waren er dus echt heel veel.




Eindelijk komt de rabarber weer op. Ik was eigenlijk een beetje bang dat het verplaatsen van de rabarber afgelopen herfst niet een van mijn slimste acties was, maar gelukkig is rabarber vergevingsgezind. Ik kijk nu al uit naar het oogsten om weer een rabarbertaart te kunnen bakken.


Gewandeld werd er ook nog, door mij en oudste dochter, de ene dag een wandeling met een lunch-to-go en de volgende dag wandeling met een ijsje in het park. Zittend op een bankje maakte ik deze foto, dit parkje is voor mij pure nostalgie. Er zijn foto's van mij als kleine frummel met eendjes om me heen, want ik voerde liever mezelf dan de eendjes. Dit is ook wel het oudste parkje van onze woonplaats, niet meer dan een vijver, gras, bomen, asfaltpaden en het 40-45 monument, een stenen muur met tekst, waar op 4 mei de kranslegging en herdenking is.
Dus misschien niets bijzonders, maar het heeft wel een plekje in mijn hart.


En vandaag min of meer over tot de orde van de dag. Bedden verschonen, badkamer schoonmaken en lijstjes maken; het weekmenu en het deze week to-do lijstje. Waarbij dat laatste erg meeviel, want behalve een ortho en fysio afspraak van miss T staat er niks op. Dus na een rustig weekend, misschien ook een rustige week.
Fijne week gewenst!

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het zo fijn dat de lente er weer aankomt!
    En nu heb ik ook nog zin in pannenkoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan hoop ik dat je vandaag hebt kunnen genieten van het lente weer.

      Verwijderen
  2. Oeh, ik ben gek op pannenkoeken! Jammie...

    BeantwoordenVerwijderen