donderdag 29 april 2021

terrasje pakken en bollenvelden

 



Sinds gisteren mag het weer, een terrasje pakken. En zijn wij anders nooit haantje de voorste, gisteren zaten Lief en ik samen op het terras van Bazar in Rotterdam. Gewoon omdat het weer mogelijk was. En ik heb het oprecht gemist, zitten op een terras, kijkend naar alles en iedereen die langs loopt of langs fietst. Wat dat betreft is een stad als Rotterdam gewoon veel kleurrijker en gezelliger dan ons dorp. En heel eerlijk was ik het laatste half jaar nauwelijks ons dorp uit geweest.

Maar gisteren hebben Lief en ik dat weer goed gemaakt. Eerst had ik een afspraak bij een lingeriewinkel, voor mijn verjaardag in 2020 kreeg ik van Lief een giftcard voor deze winkel, maar voor ik hier iets mee kon doen, was daar corona en lockdown nummer 1, maar inmiddels heb ik gisteren dit cadeau ruimschoots verzilverd ๐Ÿ˜Š En na de lunch nog even door de stad geslenterd, ik wilde graag naar de Binnenweg, even kijken of onze 'kroeg' Rotown er nog steeds is. En gelukkig zagen we daar een vol terras. We hebben historie met die kroeg, onze eerste date was eten bij Rotown en een heel aantal jaar kwamen we er samen en later ook samen met miss T voor een drankje en een tosti. En was het terras niet vol geweest, hadden we nu ook zeker er weer een drankje gedaan. Lente betekent voor mij met een witbiertje op het terras bij Rotown. Dat komt nu gewoon een volgende keer. Wat mij wel pijn deed, was om Black Widow gesloten te zien, want de Binnenweg is toch niet compleet zonder deze winkel. Ik weet times are changing, maar van sommige dingen hoop je dat ze er altijd zullen zijn.

Al met al hadden we gisteren samen een fijne dag.

En ja, we zijn allebei deze week vrij, dus was er ook nog het plan om een motorritje te maken door de bollenstreek. Nu is de laatste tijd de temperatuur eigenlijk een aantal graden te laag voor mij om achter op de motor te kruipen en daarbij was het vandaag zeer grijs en nat, dus geen motorrit, maar gewoon met de auto. En ook miss T ging gezellig met ons mee.

Velden vol hyacinten waarvan de geur bedwelmend was.

En tulpen, natuurlijk heel veel tulpen. Ik ๐Ÿ’“ tulpen, net als miss T. En nu willen we in onze tuin ook heel veel tulpen. En dan vooral heel veel roze tulpen.



En nu is de week nog steeds niet om, maar verder geen plannen. Of eigenlijk toch wel, want zaterdag rijden oudste dochter M en ik naar Drenthe, om verse asperges te gaan eten bij mijn moeder. Maar dat is zaterdag pas. Ik ga nu eerst genieten van het nu en dat is met thee op de bank samen met mijn Lief.

8 opmerkingen:

  1. So pretty flowers, im glad you're having a nice time. Did you son moved to Philippines already?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ❤ He and his wife are still living here, due to all restrictions. So I am a happy mum ๐Ÿ˜Š

      Verwijderen
  2. Het ziet er zo lekker uit zeg! Gezellig om dat te nuttigen op een terrasje : )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bazar is tof!
    Lingerie bij Marlies D? Zit toch ook in de Witte de With?
    Black Widow gesloten? Ik kocht daar mijn eerste gothic-achtige dingen, toen ik 17 was.
    Jaja, had je niet gedacht van mij hรจ? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes bij Marlies D. Gotic wist ik wel van je, je schreef ooit eens als een Robert Smith look-a-like door het leven te zijn gegaan, dan weet ik toch genoeg.

      Verwijderen
  4. Dat eerste terrasje heb ik nog niet gepakt. Maar ik hoop dat het snel gaat gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt genieten dat het weer kan. Net als zonder afspraak zomaar naar het tuincentrum gaan.

      Verwijderen