zondag 13 december 2020

moe

 


Ieder jaar rond deze tijd heb ik wel last van; extreme moeheid. Te weinig daglicht; op werkdagen fiets ik in de ochtendschemering van huis en kom met het donker weer thuis, maar ook de dagen dat ik thuis is ben is het veelal grijs en schemerig. Tel erbij op alles wat te maken heeft met covid en de onrust op de werkplek en het is best te begrijpen dat mijn accu zo goed als leeg is.

Wat ik wel merk is, dat ik het in het weekend toch weer oplaad, alle werkperikelen, die me door de week nogal frustreren, bestaan niet in het weekend. En ook al lukt het me te weinig om tijd voor mezelf te nemen, er komt steeds wel iets tussen ook al zijn het leuke en gezellig dingen, met een stuk vroeger dan normaal naar bed gaan, kom ik de werkweek wel door.

En daarbij hoef ik nu nog maar een week en een dag te werken en dan zit het er alweer op voor dit jaar. Waar ik natuurlijk heel erg naar uit kijk; ruim anderhalve week vrij.



Dus voor nu brei ik nog maar even een paar naalden (sokken voor mijn lief), kroel wat met een kat en geniet van de lichtjes van de kerstboom.

12 opmerkingen:

  1. De laatste loodjes... Hopelijk heb je de accu weer goed vol getankt afgelopen weekend. Die sokken zien er echt prachtig en heel ingewikkeld uit, ik vind dat zo knap. Heb je die leuke tomtes ook zelf gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, zo creatief ben ik ook weer niet. Die tomtes komen van dat zweedse woonwarenhuis.

      Verwijderen
    2. Ze zijn zó leuk! Zou het moeilijk zijn om ze zelf te maken? Hm, maar eens proberen.

      Verwijderen
    3. Ze zijn gemaakt van vilt, die rwee bollen en die staanden van vilt met karton. Ik denk dat jij dat best kan.

      Verwijderen
    4. Ik heb er sinds gisteren ook één in huis, maar die staat er wel heel eenzaam bij. ;-) Mocht het lukken, dan hoor je het. :)

      Verwijderen
  2. Slik je wel extra vitamine D? (Zei de zuster in mij ;))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zeker, zuster, vanaf dat de r in de maand zit.

      Verwijderen
    2. elke dag 800IE OF 50.000 ie per maand?

      Verwijderen
    3. Zal ik eens nakijken, want het zou weleens kunnen dat mijn dosis te laag is.

      Verwijderen
  3. Ik heb na deze week twee weken vrij. Heerlijk! Al moet ik wel af en toe mijn mail checken en toch ook wel wat andere dingen nog regelen.

    BeantwoordenVerwijderen