zondag 6 september 2020

September

 



En dan is het september. Ik denk dat dit toch wel mijn favoriete maand van het jaar is. Zeker na zo'n warme zomer als we dit jaar hebben gehad, kan ik echt uitkijken naar deze maand, want dit is toch wel de maand dat de herfst begint.

Ik merk het  's ochtends, als ik ben opgestaan en de katten naar buiten laat, de lucht is frisser, het licht meer gedempt en het ruikt al een beetje naar herfst.

Ik zie dat de bomen aan de overkant al beginnen te verkleuren en ik zie het aan de katten, die zich na hun ochtendwandeling lekker binnen nestelen.




Deze maand begon ook de school weer voor miss T, haar eerste wenweek zit er op. Ze vond het super leuk en dan merk ik ook wel dat ze echt klaar is voor de middelbare school. Kijken hoe het haar morgen bevalt, want dan beginnen de lessen met vakken als Frans, Engels en biologie. Ik ben benieuwd hoe ze dat zal vinden.

Zelf ben ik al weer twee weken aan het werk en heb de vakantie achterstand al weer redelijk bijgewerkt. Het viel me bij  mezelf op dat ik deze keer geen last had van het gevoel dat ik de boel niet onder controle had, kennelijk ben ik dus zo uitgerust dat ik me er niet druk om kon maken en die mind-set bij mezelf maakt mijn werk echt stukken fijner.





Gistermiddag wandelde ik met de kinderen nog een uurtje door Meyendel, want ik wilde graag lopen en wilde graag herfst-snuiven in een bos en ze gingen zo waar allemaal mee.

Natuurlijk ben ik tussen alle bedrijven door ook druk aan het handwerken. Ik maakte de eerste sok, patroon soxx 13, af en de tweede van dat paar staat ook al weer op de pennen. En ik doe mee met het #heerlijkhandwerkhalfuurtje van it's-a-sarah en ik maak haar rechtedriehoeksjaal, omdat ik hier maar een half uur per dag aan werk, groeit de sjaal heel langzaam, maar blijft het wel leuk om er aan te werken.  En met dit half uurtje, neem ik ook bewust tijd om te handwerken en meestal na dat eerste half uurtje, ga ik nog wel even door met handwerken, maar dan aan een ander project. Ik merk ook dat ik hierdoor minder zinloos zit te scrollen op instagram en omdat ik met iets bezig ben, wat ik zie groeien, geeft het mij ook voldoening.




Dan zal ik nu maar eens een wasje ophangen, bedenken wat we vanavond gaan eten en vast nog wat breien of lezen.

Nog even rust voor de nieuwe week weer begint. Iedereen alvast een fijne week gewenst.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten