vrijdag 25 oktober 2019

Zo'n weekje herfstvakantie is zo voorbij

Het is echt zo voorbij zo'n week. Dit komt misschien ook, omdat ik deze week gewoon al mijn uren heb gewerkt, alleen vandaag een uurtje eerder gestopt.

Maandag was een ronduit regenachtige dag en behalve wat boodschappen, hebben miss T en ik gedaan waar we heel goed in zijn, bank hangen en relaxen.
Lief had deze week een cursus van zijn werk en moest alle dagen naar Amsterdam, voordeel is wel dat hij nu de hele week op een redelijke tijd 's avonds weer thuis is.

Dinsdagochtend gingen miss T en ik tegelijk de deur uit, zij naar de kidsclub en ik naar mijn werkadres. Ze was 's ochtends al aan het mopperen, dat de activiteit van de dag sporten was en wilde weten of ze eerder naar huis mocht. Van mij mocht ze om 15.30 uur naar huis en dat was maar net okay voor haar.
Dus grote verbazing toen ik tegen half 6 weer thuis was en haar fiets nog niet in de schuur zag staan, iets na mijn kwam ze dan toch ook thuis; ze had daar film zitten kijken en dat was dan weer wel gezellig.






En woensdag was apk-dag voor mijn nu 21-jarige Corsaatje (aka De Oude Dame), samen met miss T bracht ik haar naar de garage en net zo als ieder jaar lopen we dan weer terug naar huis. (Dit jaar miss T op skeelers)
De route die we lopen is ook altijd dezelfde en het gaat er om dat we onderweg zo veel mogelijk katten tegen  komen. Dit jaar was de score wat mager, maar vanwege zijn hoge knuffelgehalte maakte deze rooie het ruimschoots goed.
Normaal lopen we dan aan het einde van de dag, dezelfde route maar dan omgekeerd, alleen vandaag niet.
De Oude Dame had iets meer TLC nodig en wat nieuwe onderdeeltjes, dus het ging een dagje langer duren.

Wat we deze nog meer deden.... opruimen. Zij blogt over schoonmaken volgens methode Fly Lady en deze heb ik uitgetest op de kamer van miss T.
Miss T is een enorme rommelkont, die zo veel chaos creëert, dat zij door de bomen het (opruim)bos niet meer ziet.
Samen met haar heb ik haar kamer in drie zones verdeeld en per zone gingen we dan 10 minuten opruimen. Binnen een half uur was de ergste chaos verdwenen, lees de kamer was weer begaanbaar. Daarna nog een natte doek over de kasten, wat wel betekende dat ze even alle frutsels uit vakjes en van kastjes moest halen, maar het gebeurde nu wel. Nee, het is nu  geen super strakke minimalistische kinderkamer, daar voor houdt ze veel te veel van frutsels, maar het is wel weer fris en schoon.

Donderdagochtend fietsten miss T en ik weer samen tot het eind van de straat, dan gaat zij naar rechts en ik sla  linksaf  richting werk, waar ik tijdens het fietsen nog wel getrakteerd werd op een prachtige roze lucht door de opkomende zon.
Dat en met veel thee kwam ik de dag wel door.

En vandaag ging ik samen met Lief de deur uit, een slaperige miss T zwaaide ons uit en de rest van het huis was zelfs nog donker.
Ik deed even vier uurtjes een soort speed cleaning door de mijn mailbox en daarmee sloot ik de werkweek af.
Toen ik tussen de middag thuis kwam zaten alle kids net te eten, dus bakte ik ook snel een eitje voor mezelf.
Daarna mochten miss T en ik eindelijk weer aan de wandel om De Oude Dame op te halen, die het nu weer prima doet.
En zo zit de week er al weer op en gaan we nu genieten van het weekend.

Fijn weekend!

3 opmerkingen:

  1. Thanks for tipping me about the translate button on the desktop version, so nice to be able to read this! The English version was mostly comprehensible, and from what I gather, sounds like you've had a nice holiday week. Our holidays are also ending today. Hope you've had a lovely restful weekend, and you're all doing fine!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Mirva, lovely to see you here. Our weekend was and is quite okay, doing lots of washing, but also lots of knitting.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn hemel: wat groeit die meid hard!

    BeantwoordenVerwijderen