maandag 16 september 2019

Feest(elijke) maand

September is hier altijd een beetje een feestmaand.
Op 1 september is oudste dochter M jarig, 22 is ze geworden en dat vierden we die dag met taart en een wandeling in Meijendel.
Het weekend erna verjaarden nichtje en schoonzus, dat werd op zondag eerst lekker wandelen en daarna naar de verjaardag.

En afgelopen vrijdag was het zover.
De verjaardag van miss T.
Elf jaar is zij nu, een echt 'elfje' 


Vrijdagmorgen liep ik met haar mee naar school om de tractatie af te geven en werd toch echt een beetje sentimenteel, dit is echt de laatste keer tracteren op school. En okay, omdat het toch de laatste keer was, deze keer maar weer wat gebakken, mini blauwebessen cupcakes.
Vrijdag vierden we haar verjaardag alleen met het gezin en omdat de jarige beslist wat we die dag eten, werden het hamburgers en patat van de Mac.

Zaterdag was bak- en kookdag.
De halve middag was ik druk met taarten bakken voor de verjaarsvisite van zondag, deze keer een witte chocolade-cheesecake en een appelplaatcake.
Die cheesecake was ook al door M(irte) gemaakt voor haar verjaardag en ik kon deze makkelijk glutenvrij bereiden door de bodem te maken van glutenvrije speculaas in plaats van bastognekoeken.


Daarna werd ik in de keuken afgewisseld door M., die zaterdagavond haar verjaardag vierde met een aantal vriendinnen en dat deden ze met lekker eten hier thuis en nog wat drinken in de stad.
Lief was die zaterdag toch al zeilen met vrienden en zou die avond zeker niet thuis zijn met eten, dus ik ben met missT en zoon J naar de stad gefietst en we zijn met z'n drietjes zomaar uit eten gegaan.

En zondagmiddag vierden we dan missT haar verjaardag voor de familie. Daar kwamen haar beide oma's, haar tante(schoonzus), oom en nichtje.
Inderdaad de helft van de familie hadden we een week er voor ook al gezien in een zelfde soort setting.
Maar ik kon wel weer bijkletsen met m'n moeder, want ondanks alle appjes die we elkaar sturen, vind ik toch dat ik haar te weinig spreek (dat is denk-ik een soor dochterdingetje).
En het was mooi weer, dus we konden heerlijk buiten zitten
En natuurlijk werd missT super verwend, ze heeft nu echt bijna alle boeken van de Muts-serie, die ze zo graag leest.
Dus al met al een fijne middag.

En vandaag zijn lief en ik allebei vrij, ruimen slingers en ballonnen op.
Zaterdag hangen we nog een keer slingers in de kamer voor missT haar vriendinnenfeestje en dan is het voor deze maand klaar met verjaardagen.

2 opmerkingen: