zondag 29 oktober 2017

naar een huiselijk ritme

Stormachtig en ook wel een beetje koud was het dit weekend.
Ideaal weer voor dit.......



Veel thee, een beetje haken en gezellig de kat erbij.
Een weekendje bankhangen.
Precies wat ik nu nodig heb.

Gewoon knus en huiselijk.
Het dagelijks leven met werk, school en alle afspraken is zo druk en het gaat altijd in het zelfde tempo door.
Terwijl we nu juist het seizoen van stilte en verstilling in gaan, wat zo moeilijk is in te passen in het dagelijks leven.

Voor mij kwam dit  pas-op-de-plaats-weekend precies op het goede moment; constante moeheid en een onrustig hoofd zijn voor mij duidelijke tekenen dat ik niet goed naar mijn lichaam luister en dat ik mijn eigen behoeftes negeer.
Dus nu twee dagen rust en stilte, geen afspraken en niet de deur uit (hooguit voor een paar boodschappen) en ik voel de rust in mezelf weer een beetje terugkeren. Ik kan nu weer zo maar een tijd naar buiten staren, naar de mussen en spreeuwen die door de tuin hippen, zonder te bedenken wat ik in dezelfde tijd ook kan doen of wat ik nog moet doen.
Het blijft moeilijk die balans.

Hoe gaan jullie hier mee om?

4 opmerkingen:

  1. Ik krijg onrust als ik teveel dingen doe die ik eigenlijk niet wil doen, maar toch blijkbaar moeten.
    Hoe meer ik die 'moet' dingen uit mijn leven ban, hoe meer ik in balans blijf. Maar dat is wel een gevecht waar ik geloof ik mijn hele leven al mee bezig ben. Misschien hoort dat wel gewoon bij het leven. Luisteren naar jezelf...
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik neem deze levensles meteen van je aan, want ik bedenk dat ik de laatste weken een hopen 'moet'dingen ben tegen gekomen.

      Verwijderen
  2. Pfffft, dat weet ik op het moment even niet. Normaal gaat het allemaal wel, maar momenteel teveel gezeik aan mijn kop. Vooral werktechnisch, maar het hakt er nogal in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze tijd is voor ons erg druk, alle jaarfeesten en dan ook nog twee kinderverjaardagen. Maar ik functioneer beter in deze tijd van het jaar, de warmte van de zomer maakt mij loom en lui.

    BeantwoordenVerwijderen