woensdag 30 december 2015

weekmenu



Iedere week al sinds week 46 van 2010 schrijf ik een weekmenu, voor de dagen van maandag t/m vrijdag plan ik vooraf wat wij gaan eten.
De basis van dit menu is de groentetas van Odin, die ik iedere dinsdag ophaal bij de Natuurvoedingswinkel.



Door de groentetas is mijn maaltijdplanning creatiever, ik moet deze immers aanpassen op de inhoud van de tas (iedere zaterdag staat de inhoud van de tas online), waardoor ik niet in een standaard ritme kan vervallen met bijv. pasta op maandag en soep op dinsdag.
En ook de soms wat avontuurlijke inhoud van de tas zorgen voor variatie in wat wij eten.

Voordeel van zoveel jaren een weekmenu is wanneer ik nu eens inspiratieloos ben, ik terugblader naar ongeveer dezelfde week maar dan twee of drie jaar eerder en daar weer wat ideeen opdoe.

Afgelopen zondag schreef ik het weekmenu voor week 53, het laatste van dit jaar.

Maar ook voor het komend jaar ligt er al een nieuw schrift klaar.


1 opmerking:

  1. Je bouwt wel echt een archief op op deze manier om in terug te duiken als je geen inspiratie hebt. Super! Een weekmenu werkt hier nog steeds niet goed. Te vermoeid om te koken is meestal de reden dat er (iets te vaak) veranderingen van menu zijn. Dat wil niet zeggen dat we altijd patat eten hoor, maar we schieten al snel in de simpele pasta of AVG diners.

    Stuur je me je adres? Je won de engeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen