vrijdag 18 mei 2012

vrijdag

Ga je een paar boodschappen doen op de fiets en omdat het lekker weer is en omdat je zo lekker aan het fietsen bent, fiets je wat verder om met een omweg naar huis te gaan. Dan kom je langs een grote moestuin, waar van de winter nog een bordje hing met 'verse groente te koop'. Nu zaten er twee mannen op leeftijd gezellig buiten een sigaartje te roken. Wij naar ze toe om te vragen of ze nog steeds groenten verkochten en dat was zo. Dus niet veel later fietsten we verder en nu had ik ook nog een kilo rabarber in m'n fietsmand.

Van rabarber maak ik rabarber pie en dat doe ik volgens dit recept van Priscilla.


Rabarber, vanillesuiker en custard mengen in een kom.


boter, suiker, eieren en zelfrijzend bakmeel


Het deeg in een springvorm, de rabarbervulling er op. En dit voor 75 minuten in de oven.


Rabarber pie


En ook het peutermeisje verraste mij vandaag. Ze was aan het tekenen op het krijtbord en zei ineens; "kijk mama, de armen zitten nu aan de buik vast, net als bij mij'.
En ik zag op het krijtbord ineens een echt poppetje. Geen koppoter meer, maar een poppetje. Weer een fase verder.



1 opmerking:

  1. Dat ziet er héérlijk uit..... En wat een prachtige krijttekening, heel knap!!

    BeantwoordenVerwijderen