woensdag 9 mei 2012

onze woensdag

Vanmorgen werd ik al gewekt door de regen die tegen het schuine raam kletterde. Maar in de ochtend terwijl we volgens ritueel vooral heel langzaam aan wakker werden, begon heel voorzichtig de zon tussen het grijs door te prikken.


Gisteren was voor mij een drukke dag betreft werk, te veel te doen en weinig echt af gekregen, dus dat geeft mij veel onrust. Vandaag wilde ik rust.
En ook voor Tarja is een kdv dag erg vermoeiend, dus zij wordt van een dag met weinig moeten en weinig prikkels heel gelukkig. Voor haar geldt dan hoe voorspelbaarder de dag verloopt des te beter.
We deden boodschappen, de vers boodschappen tot eind van de week en de broodnodige aanvulling (pubers, je-weet-wel).
We liepen naar de kapper voor een afspraak om pony, die tot haar neus hing, te laten knippen en konden bijna meteen terecht.


De middag activiteit was koekjes bakken. Tarja hielp goed mee, want kneden en bolletjes maken kan ze best, dat doet ze ook met klei.


Alleen daarna moet je wachten tot ze gebakken zijn en dan ook nog eens wachten tot ze koud genoeg zijn om te kunnen versieren.




Toen (na het eten van toch wel twee koekjes) had Tarja nog één wens en dat was wandelen met popje naar de paardjes.
Met zon en niks-hoeft-en-alles-mag-vandaag, gingen wij nog even een stukje lopen, langs de kastanjes, die nu vol in bloei staan.



Onderweg noemden we alle bloemen, die langs het pad stonden bij naam. Paardenbloem, fluitekruid, dovenetel en boterbloem.

De paardjes werden enthousiast begroet, het veulen stond te drinken bij z'n moeder en het andere paardje kwam naar het hek om ons te begroeten.


Vlak voor we weer naar huis gingen nog één keer een rondje rennen bij de kastanjebomen.


En als een klein kadootje is nu onze tuin bedekt met een laagje roze bloesem sneeuw.


Na zo'n dag van tijd en aandacht voor alles om ons heen, zijn bij mij de werkfrustraties wel verdwenen en kan ik er weer tegenaan voor de rest van de week.

10 opmerkingen:

  1. Belangrijk zo'n heerlijk dagje rustig opladen.
    Ik vind ze ook zo mooi de kastanje bomen op dit moment!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk dagje. "Fijn thuis" zegt die van mij altijd op zo'n rustig dagje thuis. En wat staan je clematis en blauwe regen er al weelderig bij! Super dat je de bloemen al benoemd. Ik pluk om deze tijd vaak een veldboeket voor in mijn klas en maar enkele kinderen kennen de namen van de bloemen. Dat hoort toch echt bij de opvoeding vind ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk die koekjes en die foto in haar roze jas, geweldig lief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo'n dag, koekjes bakken gaan wij straks ook maar doen. Mmmmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eenvoud is voor kinderen toch het allerfijnst denk ik, heerlijke dag zo.
    Leuke koekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk koekjes bakken! Met gekleurd glazuur!!
    Lekker ontspannen dagje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooie foto die bovenste :) Lekker zo'n dagje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ;o) Prachtig!

    Ha, ja, je kunt niet jong genoeg beginnen met kruiden herkennen. DIe jongste van mij weet ze feilloos te benoemen. ALleen noemde ze het duizendblad vanochtend 'dienblad' ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Héérlijk!! Helemaal opgeladen voor de tweede helft van de week, denk ik zo maar... Ben je vandaag nog verwend?

    BeantwoordenVerwijderen