woensdag 11 april 2012

ochtendmens?

Veel te vroeg (in mijn beleving) hoor ik haar stemmetje dat roept; "ik ben wakker!!". Na het antwoord dat ze dan maar naar het grote bed moet komen, nestelt ze zich tevreden met een stuk of wat knuffels tussen ons in. Eerst soezelt ze nog even en laat zich door mij over haar ruggetje aaien, dan begint ze steeds meer te kletsen. Ik voel haar steeds wakkerder worden dan  komt ook het moment waarop ze zegt; "zullen we naar beneden gaan?"
Zachtjes (zodat de rest nog kan blijven slapen) gaan we samen de trappen af.

Beneden is het samen zo slecht nog niet, het is stil, de rest van het huis slaapt. Eerst voeren we de katten en terwijl die eten, speelt en zingt zij.



Ik zet koffie.
Er is vers brood.



Langzaamaan wordt het huis wakker.
Zou dan toch de ochtend mijn favoriete dagdeel zijn?

8 opmerkingen:

  1. :-) dat denk ik soms ook wel, soms is het zo heerlijk in de prille morgen, zo wakker te zijn en wat relaxed te keutelen, maar jah s avonds ben ik t bed niet in te knuppelen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan er wel intens van genieten jah, zo 's morgens, het huis nog stil. Ja ik ben denkik wel een ochtendmens geworden ( vroeger was ik altijd een avond/nachtmens, maar daar groei je ook overheen dus :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht op het eerste gezicht even (foto van poes en eerste zin) dat poes je uit bed kwam halen. Dat hadden wij vroeger. Sinds vandaag een kleine peuer die op eigen houtje naar beneden wandelt en het inbraakalarm laat afgaan. Dát is ook lekker wakker worden maar niet heus...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn, de belofte van de dag die voor je ligt. Ik hou er ook van, de sfeer in de vroege ochtend. Al vind ik het ook altijd héérlijk als ik zondags een beetje mag blijven liggen... ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 'Ochtendstond heeft goud in de mond', zeker wel! Heerlijk de rust op de ochtend in huis, en als je even de tuin in loopt: ook buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zomers vind ik het heerlijk, vroeg er uit. Als er maar geen herrie om me heen is meteen. Gelukkig blijven de jongsten fijn op hun kamer ;o))

    BeantwoordenVerwijderen