vrijdag 25 november 2011

avond eten 5

vandaag de laatste avond dat ik iedereen mee laat kijken wat er op onze borden ligt.


Falafel met yoghurt-knoflook-koriandersaus
Couscous met rozijnen
Gebakken ui, kastanjechampignon, paprika en knoflook.

Dat ik van koken en lekker eten hou mag wel duidelijk zijn. De basis voor de week zijn de groenten uit de tas, die ik iedere dinsdag ophaal.
Ideeën komen soms uit kookboeken, zoals  'Seizoenskookboek'van Donna Hay en 'Ecofabulous koken in alle seizoenen 'van Lisette Kreischer.
Blogs die ik graag bezoek vanwege de lekkere recepten zijn deze en deze.
En nu wens ik iedereen smakelijk eten!


5 opmerkingen:

  1. Lekker, is mijn smaak ook wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmmmm, ik heb het vanwege drukte deze week met makkelijke en niet zo lekker eten gedaan. Krijg hiervan zin om weer eens lekker met aandacht te koken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmmmmm, ziet er goed uit weer....!

    Zeg, jij kent 'da hood' wel op duimpje: bijna goed geraden, het is de Nieuwe Binnenweg zelf, op de hoogte Claes de Vrieselaan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herstel: de tweede foto is op de Nieuwe Binnenweg, de eerste daar in de buurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zóóó, ik heb even al je blogjes over het eten gelezen...en mjammie wat ziet dat er heerlijk uit!! en ook zo lekker uitgebreid en niet standaard....

    Nu is het al ná middernacht en het water loopt me in de mond als ik de fotootjes bekijk (waarschijnlijk niet zo slim van mij haha)...

    Bloemkool met pindasaus...nog nooit van gehoord1, maar lijkt me wel errug lekker...zelfgemaakte pindasaus of uit een potje en dat gooi je gewoon over je bloemkool heen ofzo?

    En dan de bladerdeegflapjes...die zien er ook al zo lekker uit (en de inhoud klinkt ook goed!)..

    De boontjespan...mjammie....en owh...de yoghurtsaus met....oeps ik weet het niet meer...maar die klinkt ook verrukkelijk :)..

    Allemaal prachtige heerlijke foto's..alleen is dat ene fotootje van de pasta wel een beetje eenzaam zo in zijn uppie hihi..

    Groetjes Corine

    BeantwoordenVerwijderen