woensdag 14 september 2022

we zijn over

 

Sinds afgelopen weekend wonen we in ons nieuwe huis. Vorige week vrijdag haalden we een bestelbus op en begon Lief samen met een vriend van ons kasten en bedden in de bus te laden. Ondertussen vulde ik nog wat dozen, die ook in de bus verdwenen. 's Middags reed ik naar ons nieuwe huis en begon er met uitpakken van dozen en het vullen van servies- en keukenkasten, terwijl de mannen nog een ritje met de bus maakten. Het ging eigenlijk zo voorspoedig dat de spullen veel sneller overgingen dat we hadden durven dromen. Maar hierdoor waren de katten zo gestressed, dat we de keuze maakten om vrijdagavond al in dit huis te slapen en de katten over te brengen, zodat zij wel in een vreemd huis zaten, maar dan wel met vertrouwde spullen. Dus de laatste rit was wat chaotisch, want ik pakte snel de spullen, die we echt nodig hebben en samen met de matrassen gingen die over. Ondertussen stopten de dochters en ik  de katten in de reismandjes om ze over te brengen. Het is maar een ritje van 10 minuten maar met twee luid miauwende katten, die de mandjes associëren met de dierenarts, leek het wel heel lang.

Maar toch we waren over, de foto hierboven maakte ik vrijdagavond, toen we ietwat moe op de bank hingen. Zaterdag haalden oudste dochter en ik de voorraadkast leeg en de laatste spullen uit de keukenkasten, sjouwden Lief en een vriend de wasmachine naar beneden. Zij deden de laatste rit en dochter en ik controleerden alle kasten, haalden de stofzuiger door het huis en hier en daar een dweil over de vloer, maar het oude huis was echt leeg. En zeker voor dochter is dit hoofdstuk nu echt afgesloten. (Lief en ik gaan komende week nog een keer terug voor het laatste schoonmaakrondje, want een huis waar je met liefde hebt gewoond laat je schoon achter).



En nu wonen we hier, in het Dorp en het voelt zo vertrouwd en het huis is al zo eigen, dat ik me bijna niet kan voorstellen, dat we hier pas vijf dagen wonen. (Foto's hierboven maakte ik tijdens een wandeling hier in de buurt)

En het eerste feest is hier ook al gevierd, want gisteren verjaarde miss T. 

We vierden het gister binnen het gezin, want ja gewoon een schooldag, maar komende zaterdag viert zij haar verjaardag voor de familie, dus de slinger en ballonnen mogen nog even blijven hangen.

En dan ga ik nu mijn tijd weer nuttig besteden, ik moet een taartrecept zoeken, boodschappenlijsten maken en tussendoor vast ook nog een verhuisdoosje uitpakken.

Fijne woensdag!

6 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met miss. T.! En veel geluk in jullie nieuwe huis. Fijn dat de verhuizing zo goed ging.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gefeliciteerd met je jongste! en jullie zijn hard aan het buffelen geweest dat het er al zo bewoonbaar uit ziet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens jullie alle, alle, alle goeds in het nieuwe (t)huis. Enne nog van harte met de jarige.

    BeantwoordenVerwijderen