maandag 23 mei 2022

drukte

 

Ik ben echt niet iemand, die als je gewoonlijk vraagt hoe het gaat,  antwoord met druk, vreselijk druk. Maar de laatste weken, moet ik bekennen dat het wel zo was. (al zei ik het misschien niet)

Op 2 mei kreeg oudste dochter de sleutel van haar appartement en met Liefje in Cambodja betekende dat,  dat de dames aan de bak moesten wat betreft klussen. En dat deden we ook afplakken, verven, schoonmaken, bouwpakketkasten in elkaar zetten en alles in het weekend of 's avonds na het werk. Dochterlief wilde graag het weekend van de 14e verhuizen en dan probeer je dat te halen,  En super trots als dat ook nog lukt. Op zaterdag 14 mei reed dochter een grote bestelbus voor, samen met haar broer werd deze vakkundig volgeladen met al haar spullen en op naar haar eigen plek.

En die zaterdagavond nadat ze gezellig met miss T en mij naar de finale van het songfestival had gekeken, stapte ze op de fiets naar haar huis. Een beetje raar was dat wel, 's ochtends haar kamer helemaal leeg te zien en niet langer koffie voor twee in de morgen.

Gelukkig kon ik twee dagen na de verhuizing Lief weer ophalen van Schiphol, terug na vier weken Cambodja, naar een huis met een lege kamer en een gezin van drie.

Die lege kamer bleef niet lang leeg, want wij verhuisden van de zolder nu naar de eerste verdieping en nu hebben we kamer met ruimte waarbij we om het bed heen kunnen lopen in plaats van nog net niet klem tussen de muren. Toen wij hier kwamen wonen en dat was in 2010, waren wij een gezin bestaande uit zes personen, waarvan eentje een dreumes van anderhalf, die nog niet iedere nacht doorsliep en ook graag vroeg aan de dag begon. Dus wij en miss T hadden kamers op zolder, zodat de rest van de kids niet of midden in de nacht of 's ochtends heel vroeg gewekt konden worden.

Maar ja, dat is niet iets wat nu nog van toepassing is, dus hebben Lief en ik nu een echte volwassen slaapkamer 😊 en ik een ander uitzicht bij het opstaan.

Dus de rust is hier weergekeerd, maar ik kan niet beloven dat het zo blijft.......

2 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk uitzicht! En om je bed heen kunnen lopen is ook wel fijn. Maar inderdaad; even wennen weer aan de nieuwe gezinssamenstelling. Je hebt wel weer een koffie-adresje bij!

    BeantwoordenVerwijderen