woensdag 12 december 2018

De donkere dagen van het jaar


Het zijn de donkere dagen van het jaar, maar nooit gedacht dat deze zo donker zouden worden.

Dat de man van een collega van mij darmkanker heeft, wisten we. Maar in de laatste week van november zou hij een laatste zware operatie krijgen, op weg naar totale genezing. Het liep anders; de operatie werd vrij snel stopgezet, er bleken vele uitzaaiingen in de buikholte te zitten. Dus in plaats van genezing is er nu het traject van levensverlengende chemo........
De dag nadat dit bekend was heerstte er op het werk een gevoel van verslagenheid; hoe kon dit zo gebeuren.

Vorige week riep, vlak voor ik de deur uitging,  mijn oudste dochter mij en vertelde het nieuws dat zij zojuist had gehoord. Haar beste vriendin berichtte dat sinds enkele uren haar lieve mama er niet meer was; zij had haar eigen leven genomen.
Een man, zoon en dochter met intens veel verdriet en vragen achterlatend; dit was zo volkomen onverwacht.

Dochter is al sinds haar 15e kind aan huis bij haar beste vriendin, ook voor haar was dit een enorme schok. En samen maken deel uit van een hele hechte vriendinnengroep, die meiden (nu jonge vrouwen) gaan al met elkaar om sinds de middelbare school.
En al die vriendinnen waren er voor hun vriendin om haar te steunen en te helpen, dat was heel mooi om te zien en te ervaren.

Gelukkig zijn er ook lichtpuntjes, want wij zijn in afwachting van de geboorte van een klein meisje. Haar geboorte laat echt niet lang mee op zich wachten, schoondochter is al voorbij haar uitgerekende datum.
Dus hiermee gaat deze maand nog een heel mooi eind krijgen.

Maar dit alles heeft mij wel weer doen beseffen, hoe waardevol gezond zijn is en dat ik heel dankbaar mag zijn voor mijn gezin.


3 opmerkingen:

  1. Poe heftig allemaal. Dankbaar zijn voor wat je hebt is inderdaad een groot goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn idd de zaken die je weer even met beide benen op de grond zetten ja...
    Sterkte.
    En spannend joh!
    Ben benieuwd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heftig zeg..maar wat spannend van het nieuwe kindje😍

    BeantwoordenVerwijderen