maandag 23 juli 2018

Change of plans



De schoolvakantie is al in zijn tweede week
Miss T geniet van alle tijd, die ze nu heeft. Lief en ik moeten allebei nog zo'n anderhalve week bikkelen voor ook wij vrij zijn.
En verder zijn we druk........... druk met het annuleren van onze vakantie.

Begin juli hoorden we dat oudste dochter geopereerd moet worden ivm ontsteking die niet meer met medicijnen onder controle te krijgen is (ziekte van crohn).
Inmiddels is de datum bekend en deze zou in onze vakantie vallen en dat gaat niet.
Ik geloof niet dat ik van onze reis zou genieten als dochter in het ziekenhuis zou liggen of net thuis zou zijn. Daar ben ik toch te veel moeder voor (ook al is dochter bijna 21 en vond zij het eerst onzin dat we zouden annuleren)
Nadat zij gesprek met de chirurg had en hij haar ook vertelde dat zij best wat nazorg nodig heeft in de weken erna, was het besluit heel snel genomen.


Miss T was eerst nog best een beetje verdrietig, toen zij ook hoorde dat wij niet weggaan, maar met de belofte dat we alles gaan verplaatsen naar volgende zomer was het wel goed.
Daarbij begrijpt ze ook wel dat haar zus echt ziek is, het huis bijna niet meer uitkomt en ook zelf haar vakantie al heeft geannuleerd.

Dus onze vakantie gaat wat anders lopen dan we hadden gepland.
Ik kan me er geen voorstelling van maken, niemand van ons kan dat. Het is afwachten hoe de operatie verloopt, of er zich geen complicaties voordoen en hoe M zich voelt als ze weer thuis is.
Voor mij voelt het als of ik in wacht-stand sta. Wat eigenlijk niet goed is, want ik moet ook gewoon genieten van de vrije dagen die ik nu heb en maar accepteren, dat het geheel nu niet te plannen valt en we maar van dag tot dag moeten kijken.


Voorlopig nog anderhalve week werken. Mijn werkgever is overigens volledig op de hoogte van de situatie en toch toen ik vroeg of het bespreekbaar is om een aantal vakantie om te gaan zetten in zorgverlof - gewoon de dagen nadat M uit het ziekenhuis is en ze echt zorg nodig heeft - keek hij zeer bedenkelijk en met een daar moet ik over nadenken, ben ik voorlopig het riet in gestuurd.
Na zijn vakantie kom ik er nog bij hem op terug, dan ga ik dat 'gevecht' wel weer aan.
Nu even niet.
Nu even niks.

(de foto's zijn van afgelopen vrijdag toen Lief en ik samen uitgingen en daarbij de zon zagen ondergaan)

8 opmerkingen:

  1. Jeetje.... wat naar allemaal. . Maarre... zorgverlof heb toch wel recht op ?! Sterkte in iedergeval

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Inderdaad dat had ik allang al nagekeken in onze cao. En eigenlijk zou hij dit als mijn manager zelf moeten aandragen.

      Verwijderen
  2. Lief dat jullie blijven.
    Jammer van het gevecht.
    Sterkte met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat snap ik helemaal. Je kunt niet genieten als er iets met je kind is. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij ook heel veel sterkte de komende tijd. Geniet van de tijd die jullie samen nog hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou ik begrijp je wel hoor, t is best een operatie ook van je dochter. En dan is het fijn als je zelf in de buurt kan zijn toch...
    Hopelijk gaat het helemaal goed komen allemaal xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ah, crohn.. ik vroeg me al af of het zoiets was. naar hoor. en wij gaan dit jaar ook niet op vakantie, maar eerlijk is eerlijk, het universum doet wel leuk mee, vind ik. :)

    BeantwoordenVerwijderen