donderdag 12 november 2015

Zal dit het laatste jaar zijn?

Dat miss T nog vol overgave gelooft in de goede Sint.

Vorige week moest ik van haar al op de kalender schrijven dat vanaf maandag er weer Sinterklaasjournaal is.
Dus maandagavond om 18.00 uur zaten we voor de tv om samen naar het Sintjournaal te kijken en ze zat zo helemaal in het verhaal.

Maar de volgende morgen komt ze bij in de badkamer en vraagt ineens van; ' mama, bestaan zwarte pieten nu echt of zijn het gewoon verkleedde mensen, want in klas zeggen kinderen dat Sinterklaas ook niet echt is. Dat hij wel heel vroeger geleefd heeft.'

Oeps, denk ik.
En ik twijfel even, doe ik de waarheid of laat ik haar nog een jaar  'geloven'.
Ik ga voor de middenweg, eerst kijken hoe ze er zelf over denkt en stel de weder vraag; ' wat denk je zelf?'
Onmiddellijk komt daar vol overtuiging het antwoord, dat ze natuurlijk echt zijn.
En ik ga er in mee, zeg dat we ze zelf nog een hand hebben gegeven vorig jaar, dus dan moeten ze wel echt zijn.

Opgelucht huppelt ze weer naar beneden.
Maar de twijfel is gezaaid en ik hoop dat ze dit jaar nog als 'gelovige' de Sinterklaastijd zal meemaken.

En de komende weken zullen we niet erg vroeg gaan eten, want natuurlijk zit ik ook 's avonds om 18.00 uur met mijn dochter naar het Sinterklaasjournaal te kijken, want het zal wel het laatste jaar zijn, dat ze nog gelooft en daar wil ik van genieten.

6 opmerkingen:

  1. Ik merkte dat ik bij de jongste het allemaal wat langer vol hield, zelfs nog een sinterklaas in huis gehad, terwijl ik altijd zei, dat doe ik niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi! Nou.. vergeet dat laatste jaar maar hoor! Hier zitten we nu ook elke avond - met zelfs de ongelovige - voor het beeldscherm. Het blijft stiekem toch gewoon een leuk programma? ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, ze wil zelf nog heel graag geloven, dus dat houdt ze dit jaar wel vol denk ik. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker dit jaar nog genieten van het Sint feest Sandra met je meisje!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 'dus dan moeten ze wel echt zijn' - prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, zo lief, dat drempeltje van geloof en ongeloof... Nog even koesteren dus!!

    BeantwoordenVerwijderen