dinsdag 21 april 2015

Gezapig

In een gezapig tempo kabbelt het leven hier door.
School, werk, familiebezoekjes en meer van dat, gewoon en gezellig.

Ik probeer de moestuin weer leven in te blazen of zoals lief het noemt; er voor te zorgen dat we de best doorvoedde slakken van de hele buurt hebben.
Maar voorlopig zie ik de rabarber steeds groter worden en heb ik weer een bak vol erwten gezaaid.

Deze week volgt lief een cursus voor zijn werk, waardoor hij elders verblijft. Ik ben dus weer even semi-alleenstaande mama.
Had ik de vorige keer dat lief ook van huis was voor een cursus, nog mijn werkdagen aangepast, dus m'n uren verdeeld over 4 dagen, zodat ik als ze niet naar de bso ging, miss T van school kon halen. In de praktijk betekende dit iedere morgen haasten, om miss T op tijd op school af te leveren en zelf het gevoel hebben dat je 4 volle dagen hebt gewerkt, omdat ik dan op halve werkdagen om 13 uur thuis ben en om 14.30 uur alweer richting de school van miss T loop.

Nu heb ik het anders gedaan, ik heb gewoon vrijdag vrij genomen, dus deze week werk ik maar 2 dagen.
Tot grote vreugde van miss T kan ik vrijdag dan ook aanwezig zijn, wanneer ze met de hele school het lied energie van kinderen voor kinderen  zullen opvoeren. (ik weet nog niet of ik haar vreugde deel hierover)

En ik vind het wel best zo,  ik was toch wel weer vergeten hoe veel energie het uitvoeren van de dagelijkse routine me in m'n eentje kost.
Mag niet klagen hoor, want iedereen werkt en helpt mee, dus het gaat hier bijna vlekkeloos. (Net even een hikje met een schreeuwend meisje, omdat ze haar papa mist, maar dit is weer opgelost met een extra knuffel en met mr, fluffy, de knuffel-uil)

Ik denk dat het toppunt van een gezapig leven toch wel het kattenleven van Muis moet zijn.


En liet ik de laatste keren steeds foto's van onze prachtig bloeiende magnolia zien.
Kijk, zo is het nu.....

Lentesneeuw! was een reactie toen ik deze foto plaatste op instagram
Ik ga morgen wel weer vegen!

1 opmerking:

  1. Heerlijk toch dat het doorkabbelt, daar kan ik ook zo van genieten en van je gehaakte deken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen