zondag 9 november 2014

deze week

Ik was niet zo actief deze week.
Natuurlijk werd er gewerkt, gewassen en (een beetje) schoongemaakt en opgeruimd.
Werd een klein meisje naar school en dansen gebracht.
Ging ik zelf weer naar m'n yoga les op de woensdagavond.
Maar er waren geen dingen die er echt uit schoten .
Alles kabbelde een beetje voort en dat is ook weleens fijn, dat alles loopt zoals het moet lopen.
Heel langzaam wennen we ook weer aan de wintertijd, ik ben tenminste niet meer 's ochtend om half 6 al wakker (en miss T om kwart voor 6).
Maar aan het eind van de dag zijn we nog steeds meer moe dan anders, het is nu ook al zo dat het volop schemert als ik na een werkdag naar de bso fiets om miss T op te halen.


Dan ben ik weleens jaloers op mijn katten, die de hele dag suffend en slapend op de bank doorbrengen.

Afgelopen woesdag was er schoolontbijt op school bij miss T.
Ik weet dat dit ging over gezonde voeding en dat er heel veel gedoe is geweest over het broodbeleg. Maar ik was blij, er waren glutenvrije crackers voor miss T, Zodat zij ook echt kon mee eten, Anders had ze brood in haar trommeltje van thuis, maar voor haar is dit veel leuker. Zo voelt ze dat zij er ook bij hoort. En dat is toch heel belangrijk.


En dit is toch altijd weer een mooi moment van de week.
Het is vrijdag, het weekend is begonnen.


En zaterdag ging ik naar Rotterdam. Ik had afgesproken met een vriendin (al van de middelbare school) om te lopen, winkels te kijken, te kletsen en lekker te eten.
En terwijl wij daar heel druk mee bezig waren, hadden mijn lief en miss T het ook heel druk.


En vandaag trok ik de laatste bieten uit de moestuin en ruimde de bakken en emmers op. De moestuin is nu klaar voor de winter, helemaal in rust tot het volgend voorjaar.


Nu zit het weekend er ook weer bijna op, dus nog maar even met een boek op de bank.
En natuurlijk niet te laar naar boven....

7 opmerkingen:

  1. Het is toch echt herfst he, ook al schijnt de zon nog best wel hard overdag, de mensen raken steeds meer op een lager pitje (en de dieren ook ;-) ik las laatst dat in de herfst je schildklier ook langzamer werkt, wist ik dus niet maar dat verklaart wel een heleboel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie bietjes, mijnes werden niet echt veel groter dat ehm flink formaat stuiterbal helaas dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze waren bijna vergeten groenten. Ik kwam ze tegen bij het opruimen

      Verwijderen
  3. Ik ben voornemens te reïncarneren als kat, om die reden die jij schrijft ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie bieten. En wat je miss T een veulentje geworden, zo'n springerig meisje met van die lange dunne beentjes :) superschattig. Wat super dat ze op school aan d'r glutenvrije eten dachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed dat ze rekening houden met Tara's dieet.
    Die bietjes zullen wel heerlijk gesmaakt hebben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb het ook nog steeds, moe aan het einde van de dag, lekker vroeg slapen... en ook al een tijdje last van de griep in mijn lijf. In een rustiger versnelling dus, net als de katten. En oooh, die heerlijke fluffige wintervachtjes!
    liefs Greetje

    BeantwoordenVerwijderen