zondag 18 maart 2012

weekend rust

Een drukke werkweek en vrijdagavond de oudste kinderen naar hun vader, dan valt er ineens een stilte hier in huis (al weet Miss T deze stilte goed op te vullen). We gebruikten deze dagen om weer even op te laden, tot onszelf te komen, geen afspraken, geen gedoe, gewoon niets.
Zaterdag trakteerden we onszelf op tosti's en broodjes in 'ons café', daarna liepen we een rondje in de buurt en ontdekten midden in de stad een afgesloten park met speeltoestanden.



En zag ik mooie poëzie op een gevel staan


Voor mij is koken ontspanning, dus voor mij is een perfecte afsluiter van zo'n dag, lekker een uurtje rommelen in de keuken.
En dan staat dit op tafel. ( aziatische zalm, noedelbouillon met taugésalade uit Jamie in 30 minuten)


Vandaag gingen we in hetzelfde tempo verder. Koffie drinken, langzaam wakker worden, rustig ontbijten en ergens in de middag liepen we een klein rondje (af en toe snelwandelen om het peutermeisje op haar fietsje te kunnen bijhouden)






Thuis heb ik een oud project weer opgepakt, de afgelopen zomer was ik druk met het haken van lapjes en nu ga ik eindelijk deze allemaal aan elkaar haken tot een sprei voor op het bed van Miss T.


En dit gebeurt onder toezicht van poes 'Biek'


Maar na twee daagjes van niets-hoeven doen ben ik wel weer opgeladen om er weer een weekje tegen te kunnen. (en wat ook mee helpt is dat we morgen ook nog gewoon vrij zijn, dus nog één dag uitstel van het werk/kdv-ritme)

8 opmerkingen:

  1. hmmmmm, lekker weekend,
    Jamie 30 minuten heb ik voor mijn verjaardag gevraagd, ik duim....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik duim mee voor je, want het is echt een heel leuk kookboek met veel mooie foto's en natuurlijk lekkere recepten.

      Verwijderen
  2. Wat een fijne foto's van een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mmm, ja , die weekenden....

    ps: ik ga je vanaf nu volgen via feeds; heb straks geen Google account meer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmm, ziet er goed uit, je Jamiegerecht! En nog vier nachtjes slapen dan is het weer weekend ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Verrukkelijk zo'n rustig weekend zonder afspraken! Daar komt een mens van bij.

    BeantwoordenVerwijderen