maandag 19 juli 2010

lekker vakantie en wat we dan doen....

denk ik aan vakantie, dan zie ik mezelf in de tuin zitten, boek erbij en kop thee (glas wijn) binnen handbereik. Nu klopt dit ook wel, want ik heb de afgelopen twee weken al drie boeken uitgelezen. Maar al bladerend door de gemaakte foto's van de afgelopen week zie ik pas hoeveel we hebben gedaan.

Voorlezen, een dagelijks terugkerend ritueel. Niemand 'ontkomt' aan de leeswoede van Miss T. bij het ontbijt, 's middags of 's avonds na het eten lekker op de bank naast grote broer.


schaduwspel en de ik-ben-er-niet-kat

We gingen naar de Boerenmart hier in het dorp en kochten brood, kaas, tapenade en olijven en hadden een uitgebreide lunch.
En we gingen fietsen met z'n drietjes door de polder. We zagen koeien, schapen en paarden tot grote vreugde van het klein meisje.


Verder is lief druk bezig in de tuin en het eerst terras/plat is klaar voor beplanting. Dus ik ga deze week wat sla-plantjes halen en me verdiepen in welke wintergroente nu nog geplant kan worden - rode kool misschien.



En iedere dag verbaas ik me weer over het spel van ons klein meisje. Hoe ze opgaat in haar spel en het dan niet merkt dat ik haar stilletjes zit te bekijken met een glimlach om m'n mond.

Kortom we doen heel veel, maar vooral we genieten.

6 opmerkingen:

  1. fijn dat jullie zo genieten van de vakantie. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, al 3 boeken gelezen ?!
    Lekker verder genieten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 3 boeken al!? Dan heb je idd vakantie. Lekker hoor, al die tijd om te lezen en te genieten van Miss T.
    Leuk dat ze zo van lezen houdt. Dat heeft ze niet van een vreemde ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk, zo! leuk he, zo'n grote broer die zijn kleine zusje voorleest... daar kan ik ook zo van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, zo'n alleskanvakantie!
    En inderdaad, die grote broer die z'n kleine zusje voorleest... *smelt*

    BeantwoordenVerwijderen