woensdag 26 mei 2010

en wat deden zij

we hingen wat (met een boek op de bank of gewoon op de grond)
we haalden (alweer) een eigenwijze (rooie) kat op ( ja, op z'n oude adres)



we gingen werken ( en dat was best afzien na al die mooie vrije dagen)

Bij mijn werk staat alles in het teken van bezuinigingen, snijden waar er nog gesneden kan worden. Dat geeft al spanning. En als je dan ook nog ineens een lijst moet maken van al je werkzaamheden met de tijd die je er aan besteedt, dan maakt dat de sfeer er echt niet beter van. (zeker als je vraagt wat hiervan de reden is en je een redelijk vaag antwoord krijgt)
Ik vind het werk wat ik doe redelijk en ik heb leuke collega's, dus dat wil ik eigenlijk graag zo houden. We zien wel wat er nu weer gaat gebeuren.
Overigens kregen wij allemaal afgelopen vrijdagmiddag bij de verplicht gezellige bedrijfsborrel een keycord met bedrijfslogo en ik kreeg dinsdagmorgen (dit geloof je niet) commentaar van een leidinggevende, omdat ik deze niet gebruikte (maar gewoon dat oude ding ooit gekregen van lief ). Sorry, maar m'n nekhaar stond overeind, alsof allemaal hetzelfde keycord hebben bijdraagt tot een betere bedrijfssfeer. Ik denk dat mensen waardering geven voor het werk wat ze doen en ze niet het constante gevoel geven dat hun baan op de tocht staat, meer zal bijdragen tot een veel betere sfeer binnen het bedrijf.

Gelukkig was ik vandaag vrij. En deden we leuke (en nuttige) dingen, zoals sandaaltjes kopen voor kleine puk.


Morgen maar weer werken.......

10 opmerkingen:

  1. Wat vervelend dat het op je werk zo gespannen verloopt.
    Wordt je toch zenuwachtig van.
    Hopen dat je kunt blijven.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend werken zo, hopelijk klaart het gauw wat op. En wat een leuke tevaatjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vervelend..wat doe je voor werk (als je dat wilt vertellen), hopelijk klaart de lucht snel op op je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me voorstellen dat je nekharen even overeind gingen staan na zo'n rare opmerking van je baas. Kom op zeg, het is maar een geykoord! Maar goed, het is nog rotter dat je het gevoel hebt dat je baan op de tocht staat. Dat wil je gewoon niet!

    Wat een eigenwijze kat hebben jullie toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bah vervelend hoor dat gedoe op je werk...
    oh jah die tevaatjes zijn snoezig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Was je bedrijfsborrel verplicht of was het verplicht gezellig. Ow dear, ik haat bedrijfsborrels op vrijdagavond (want meestal wordt er toch verwacht dat je blijft hangen), ben je eindelijk in je vrije tijd zodat je bij je gezin of je vrienden kunt zijn, willen ze je nog langer aan je werk en je collega's binden. Ik heb nooit begrepen waarom het niet op een andere avond kan zijn.

    Dat soort cadeautjes, hebben precies hetzelfde effect, krijg je allemaal dezelfde tas, alsof iemand die ooit gaat gebruiken. Zonde van het geld. Ook al is het maar een keycord, tenzij het bij je uitrusting hoort, maar ja dan moeten ze het niet als cadeautje geven bij een bedrijfsborrel. Ik hoop dat er weinig meer aan de hand is dan dat ze op een gezonde manier aan het onderzoeken zijn hoe ze het meeste rendement kunnen halen en dat ze niet aan het redden zijn wat er nog te redden valt. Wat mij vorig jaar twee keer over kwam, de fusie die toen tot stand kwam heeft het ook niet gered.

    Maar fijn dat de kat weer terug is en de sandaaltje leuk zijn en dat kleine puk zo'n vrolijke meid is.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat naar dat er zo'n spanning op je werk is, hopelijk blijft het goed gaan.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ieieie, echt? kreeg je commentaar? Heeft deze persoon nu een blauw oog ;o)?

    rot, dat van je werk.

    gelukkig blijven er nog heerlijke, leuke, gezellige, (on)nuttige dingen over in het leven!


    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ontzettend vervelend dat het zo onrustig is op je werk en wat stom zo'n opmerking, van een leidinggevende nog wel, over het dragen van een keycord, ik denk dat ik het had terug gegeven.
    Gelukkig zijn er ook nog leuke collega's :-)

    De sandaaltjes zijn snoezig.

    liefs, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Eerst iedereen bedankt voor de reacties. Ik moest gewoon even klagen.

    @ Roelien; ik werk bij een farmaceutisch verpakkingsbedrijf op de afdeling boekhouding. Kort door de bocht, ik zorg er voor dat alles wat we verpakken betaald gaat worden en betaal de rekeningen die wij weer ontvangen. (nu breng ik het wel heel simpel)

    @ Haagje; borrel gelukkig op vrijdagmiddag. We werken vrijdag maar tot 14.30 uur en de borrel begint om 14.15 is dus verplicht tot 14.30 en er wordt verwacht dat je minstens tot 14.45 blijft en dat je het verplicht gezellig vindt. Soms is het best gezellig om even met collega's te kletsen, vooral mensen van productie, want die kom ik anders bijna niet tegen. Maar ik ga gewoon liever m'n kleine meid van het kdv halen en lekker met haar naar huis.

    @ Alexandra; er is veel veranderd sinds begin van het jaar. Steef is weg en we hebben nu Annette (van de holding). De cordopmerking kwam van Paul, zo quasi grappig maar met een ondertoon.
    Gelukkig zit Brigitte er nog steeds. Ik zal je weereens mailen met een hele update.

    BeantwoordenVerwijderen