woensdag 9 december 2009

wintergoed 2

wintergroente ..........en.......... winterwolletjes


wintervacht

verder zijn we wasmachineloos sinds het weekend, het ding stopte er mee. En dat is met een gezin van 6 niet echt leuk en zeker niet wanneer er pas vrijdag een monteur langs kan komen (en dat was omdat we er een spoedje van lieten maken, ze zouden eerst pas volgende week dinsdag langskomen)
en eigenlijk heb ik niet zo veel te vertellen, ik ben vooral moe, van alle onderbroken nachten, van werken, van zo weinig tijd voor mezelf. Dit jaargetij is de periode om binnen te zijn, met familie en geliefden, zo voel ik dit. Daarom heb ik rond deze tijd van het jaar moeite met werk, de dagen die ik maak zijn dan gewoon te lang en ik heb dan heel sterk het gevoel dat ik mijn kinderen te kort doe, zo veel van ons kleine elfje mis. Ik weet ook, nuchter bekeken dat stoppen met werk geen optie is, dus ga ik door, duw tegen mijn grenzen aan, tot ik even niet meer kan, zoals nu. Dan kan iets kleins (zoals kapotte wasamachine) me uit m'n evenwicht brengen, zodat ik het overzicht kwijt ben en het even allemaal niet meer zie zitten.

En nog even een geniet momentje. Tarja met haar favoriete speelgoed, gekregen van de sint, de schoolbus met poppetjes. Heel geconcentreerd speelt ze ermee, poppetjes eruit halen en ze in de vormenstoof stoppen. Zo leuk om haar daarmee bezig te zien.

6 opmerkingen:

  1. Wat lief, met haar busje!
    en wasmachine's mogen nie kapot gaan.

    Nog een week en dan is het kerstvakantie. Heb je ook fijn wat vrije dagen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ach, wat een moppie!

    Tja, zulke dingen gebeuren meestal wanneer je het niet kunt hebben..... stom dan he, dat je je gevoel niet kunt volgen op dat moment, en lekker thuis kunt blijven. Veel wijsheid en rust wens ik jou!

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Iets kleins vind ik een kapotte wasmachine niet hoor, zeker niet als je een week zonder moet zitten. Hopelijk valt het morgen gewoon snel te fixen, dan kun je die berg wasgoed weer wegwerken die zich ondertussen ongetwijfeld heeft gevormd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja, balen joh, das echt *&@## met zoveel mensjes in huis...Misschien maar met zn allen een pyama-weekend houden (gezellig&scheelt wasgoed)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zonder wasmachine? Dat is een ramp met een groot gezin :(
    Doe rustig aan en denk aan jezelf! Als je over je grens heen gaat is het helemaal niet leuk.
    Tarja vermaakt zich wel met haar nieuwe speeltjes!
    Blijf van de kleine dingen genieten ;) xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dank jullie wel voor al die lieve woorden. Straks rond de kerst zijn we allemaal een paar dagen vrij en dan blijven we lekker binnen met z'n allen, :)

    BeantwoordenVerwijderen