woensdag 28 december 2016

tussen kerst en oudjaar

Ik hou van de rustige dagen tussen kerst en oudjaar. De kerstdrukte is voorbij, nu een paar dagen helemaal niets voor straks oudjaar losbarst.
Nu was onze kerst niet druk, we waren met z'n drietjes.  Dat deed mij denken aan vroeger, toen de oudste kinderen nog om het weekend naar hun vader gingen en wij dan even een gezin van drie waren. Nu was het meer een blik in de toekomst, want het zal er de komende jaren toch echt van komen, dat alle kids behalve miss T het nest verlaten.



Zelf ben ik deze week vrij, dus  geen wekker 'sochtends vroeg voor mij. Wel voor lief, die nog iedere dag naar Rotterdam rijdt. Samen staan we dan op en drinken koffie, voordat hij de deur uit gaat en voor miss T en mij de dag begint. En dat gaat heel langzaam, we eten iets, knuffelen katten en drinken thee.
Ik probeer ook iedere morgen in rust en stilte een half uurtje yoga oefeningen te doen, als tijd voor mezelf, maar door diezelfde knuffelige katten is dat redelijk onmogelijk.


Maar zo kabbelt ons weekje door. We denken aan het afgelopen jaar en kijken uit naar het nieuwe.
Nu eerst maar met miss T filmpje kijken, als meidenmiddag met popcorn en pizza.
Fijne dagen zijn dit! Dagen van genieten en tot rust komen. Dagen, die ik heel hard nodig heb.



5 opmerkingen:

  1. Klinkt als een prima weekje.
    En hij lijkt verdomd veel op die van mij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk!
    Zelfs in de supermarkt is het nu rustig toeven
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker hoor, heel rustig aan! Hier een ziek kind dus ging het tempo automatisch rap omlaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk toch! Ik las dat de noren voor deze periode zelfs een benaming hebben, romjull (als ik mij niet vergis). Geniet ervan xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk toch! Ik las dat de noren voor deze periode zelfs een benaming hebben, romjull (als ik mij niet vergis). Geniet ervan xxx

    BeantwoordenVerwijderen