woensdag 18 juni 2014

van kleuter naar schoolkind

Nog een paar weken en dan begint ook hier de schoolvakantie.
En na de vakantie gaat miss T. naar groep 3, dan is ze niet langer een kleuter, maar een schoolkind.
Ergens in het laatste half jaar kleuterschool, zie je de kinderen veranderen.
Ze worden langer, het lichaam smaller en het gezicht opener, de blik minder dromerig en meer op de wereld gericht.


Miss T. begint uiterlijk al op een schoolkind te lijken, maar innerlijk is ze nog echt een kleuter, en dat botst.
Dat merk je, ze zit de laatste tijd  niet echt lekker in haar vel; snel moe en veel boze buien.
We kunnen er niet meer aan doen, dan haar gewoon  tijd gunnen om tot zichzelf te komen.
Tijd om tot rust te komen, want de drukte in haar nu wel erg volle klas, maakt haar vaak wat overprikkeld.
Vandaag hangen we een beetje op de bank, eten, knuffelen, kietelen en giechelen. Ze ontspant en net zoals het zonnetje buiten ineens door de wolken breekt, zie ik ook weer een grote grijns op haar gezicht


Nog vier en een halve week......

5 opmerkingen:

  1. Ja, het wordt tijd voor vakantie! Hier nog twee en halve week ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poeh, lekker. Wij zijn er klaar voor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tijd voor vakantie...tot rust komen...je kleine meis is inderdaad ontzettend gegroeid!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze moeten nog al een sprongen maken hè?! In de babytijd gaat dat vaak gepaard met gejammer en slecht slapen, als ze ouder worden dus met boze buien. Gelukkig gaat het weer over en komt er een dag dat je ineens denkt: hé waar is mijn kleuter gebleven?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah! Dat moest ik dus lezen :) Zo vergaat het mijn dochter op dit moment ook.. En ik me maar suf prakkizeren hoe en wat er met haar kon zijn.. Dit brengt me een heel duidelijk antwoord, dus dankjewel :)

    groetjes van Paisley's mama

    BeantwoordenVerwijderen