maandag 7 april 2014

Moestuinmaandag

Het is druk in de moestuin, met dit mooie weer schiet alles de grond uit.

de eerste erwtenplantjes komen boven de grond uit

In het kleine kas gaat het goed met de rode ui,
waarvan ik toch echt dacht dat ik ze netjes in rijen heb gezaaid.

En dit zijn de kleine broccoli plantjes, klaar om in grotere potjes gezet te worden.

En kijk eens naar de aalbes, zij staat al in bloei.

En na het maken van deze foto's ging ik maar eens aan het werk.
Inmiddels staat het kasje vol met broccoli in grotere potten en een paar plantjes in de volle grond (omdat de potjes op waren)
De andere bakken zijn nu ook zaaiklaar en ik heb wat uien en knoflook, die kennelijk overwinterd hebben, maar weer netjes in een rij uitgeplant.

Maar nu doe ik als deze kat.

Ik heb ook weer een nieuw haakwerk op de pen staan.

En ik geniet nog even van de lucht.

Fijne maandag iedereen!

Moestuinmaandag is het initiatief van Helena van Hollandse Klei.

7 opmerkingen:

  1. Mooi allemaal. En haken, dat lijkt me nu zó leuk! Echt gaaf om te kunnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tsja ouderwetse scholing, met nog handwerklessen op de basisschool, heeft toch soms zijn voordeel.

      Verwijderen
  2. Oooh, wat heerlijk om dat nieuwe leven weer uit de grond te zien 'knappen'.. Het lijkt hier wel geëxplodeerd de afgelopen dagen,. overal dat verse, jonge groen. Ik word er zó verhipte blij van!
    Mooi om bij jou te volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een werk verzet jij in je moestuin, je krijgt straks weer een hoop lekkers voor terug! Het ziet er prachtig uit. En het is zulk groeizaam weer. Nu hopen dat het niet te hard gaat regenen..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. :-) heerlijk he??
    Ik kan opeens geen foto's meer uploaden via blogger, grrrr anders deed ik ook een rondje mee

    BeantwoordenVerwijderen