zaterdag 14 juli 2012

2 x dierentuin in 1 week

Maandag liepen we samen met schoonzus en de kinderen in Tierpark Hellabrunn in München. Echt een dierenpark in plaats van een dierentuin, met verblijven zo groot dat je de dieren niet altijd kon zien. Schoonzus liet mij een verblijf zien, waar zich waarschijnlijk een eland zou bevinden. We zagen hoog gras en veel bomen.... en schoonzus komt hier heel regelmatig met de kinderen, maar ook zij had de eland nog nooit ontdekt. (Misschien had deze een fatale overstap gemaakt naar buurman 'bruine beer'.....)



Deze twee zaten net voorin hun verblijf. Ik heb nog nooit zeeleeuwen van zo dichtbij gezien (en geroken, tarja was heel snel weg bij deze twee)


En gister gingen we met z'n drietjes naar de Apenheul.
We trotseerden deze herfst-zomer en gelukkig maar, want het was weer hartstikke leuk.


Ik hartje doodshoofdaapjes...


Lunch van gluten-vrije pannenkoeken voor het kleine meisje.


Ik hartje ook ringstaart maki's  (katta's)



Het was niet altijd even droog, maar dat kon ons mooi niets schelen (en haar zeker niet)



En na zo'n dag, zo'n leuke dag met zoveel te zien, dan is de terugweg toch wel erg lang en het gebrom van de automotor toch wel erg slaapverwekkend.


(en het roze aapje is nu even haar aller, allerbeste vriendje)

7 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto van Tarja in poncho, lief! En wat knap dat jullie de regen hebben getrotseerd, hier was het bankhangdag... :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, regencape van de H E M A ;-) Heerlijk gezicht hè, slapend kindje moe van een leuke dag! Ik hoop zo dat het glutenvrijeten helpt! Ik snap je zorg hoor, het lijkt me echt een heel lastig dieet. Maar jullie maken je volgens mij al zó lang zorgen om haar, het zou zo fijn zijn haar op te zien bloeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Roxy kijkt met me mee en zegt;
    DAAR WIL IK OOK HEEN!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief, vooral dat laatste aapje (-;

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk die aapjes :-) vroegere vrienden van ons (uit mijn jeugdjaren kuch wat klink ik oud) hadden er 2 in de achtertuin ( gewoon los in de bomen hoor) maar die waren ook zo leuk en supertam.
    ff ot: moeten voor een glutentest juist niet veel gluten gegeten worden? anders zal de test , die immers test op allergie???? nooit positief zijn en weet je ehm nog niks???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben al 2x testen achter de rug en wachten op uitslag van laatste test. Na overleg met kinderarts alvast begonnen met glutenvrije voeding ook omdat ze er baat bij blijkt te hebben. Ik zie voorzichtig mijn levenslustige peutertje weer verschijnen.
      Apen als huisdier? Vast nog veel eisender dan al mijn katten :0)

      Verwijderen
    2. :-) oooooh gelukkig, waar bemoei ik me ookw eer me he ;-)
      hmm buiten die apen hadden ze nog vele , vele husidieren, dus ehm druk ahdden ze het zoweiezo :-)

      Verwijderen