dinsdag 14 april 2009

rennen en vliegen

06.00 uur; de wekker gaat.

En dan begint het, opschieten, katten eten geven, aankleden, verf op m'n gezicht, koffie zetten, een slapende Tarja moeten wakker maken, haar aankleden en kijken of ze nog iets wil drinken, een snelle kop koffie, brood en appel voor mij en de flesjes afgekolfde melk voor Tarja in m'n tas doen, Tarja jas aan en in de maxi, ik jas pakken en de andere kids gedag zeggen, m'n lief gedag zeggen en hem ook weer succes wensen voor vandaag.

En dan om 07.30 uur rennen we de deur uit, de auto in en eerst naar het kdv. Hier even een rustmomentje, ik neem alle tijd om afscheid van Tarja te nemen, eerst de flesjes in de koelkast zetten, dan jas uit , even knuffelen en ik laat haar lachend achter in de armen van Nancy.

Gauw weer de auto in en nu door naar m'n werk, waar ik precies om 08.00 uur aankom, mok thee, computer aan en de werkdag begint............................

Ook hier rennen en vliegen, er zijn nog wat dingen die ik moet uitzoeken en die vragen tijd en dit afgewisseld met een praatje met m'n collega of een mok thee en twee kolfpauzes zorgt er toch voor dat het uiteindelijk 17.00 uur wordt.

Computer uit, iedereen een fijne avond gewenst en ik ben weg.

Tarja ophalen, ik hoor haar mopperen als ik de babygroep in loop, maar zodra ze mij ziet krijg ik van haar een brede lach; daar is mama.
Samen met haar haal ik nog even de groentetas op bij de natuurvoedingswinkel en dan gaan we naar huis.

Thuis nog niet klaar met rennen, want ik heb kinderen met honger en ik merk dat ik niet helemaal goed heb ingekocht. Dus we improviseren, een groentecurry (van courgette en ui) met rijst, kipburgers en sla(uit de odintas).

Rob komt ook thuis, hij neemt het koken van me over en ik nestel me met Tarja op de bank, voor een slokje borstvoeding. En een van de kids dekt even de tafel, zodat we toch nog redelijk op tijd kunnen gaan eten.

Dan ben ik eindelijk uitgehaast en ik ga heel lang en langzaam met Tarja tutten, haar al knuffelend en spelend wassen en een nachthempje aantrekken. We kruipen even samen in bed voor de voor-het-slapenborst en zo tegen me aan valt Tarja dan in slaap en het kost me iedere keer moeite om zelf nog wakker te blijven(regelmatig val ik samen met haar in slaap). Slapende Tarja til ik voorzichtig in haar eigen bedje, nog een kus, babyphone aan en dan ga ik naar beneden en plof ik op de bank.

En deze riedel herhaalt zich dus 3 dagen in de week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten