zaterdag 19 maart 2016

in de lappenmand

Niet ik, hoor.
Maar wel mijn beide dochters.
Oudste dochter voelde zich vorig weekend al niet helemaal top, maar tentamens, dus toch terug naar Rotterdam.
Woensdag vond ze het toch fijner als ik haar kwam halen, 'thuis'  is er altijd wel aanspraak en dat is als je ziek bent best fijn.
Had ik woensdag zomaar twee dochters thuis, de ene probeerde te leren of hing wat op de bank en de ander had het druk met haar 'moestuintjes'.


En donderdag was ik nog helemaal niet zo lang aan het werk, toen de juf van miss T al belde of ik haar kon ophalen, want ze was toch wel heel erg hangerig.
En zo zat ik donderdagmiddag, terwijl beide dochters een uurtje sliepen, even in een zonnig hoekje in de tuin. Het voelde toch een beetje als spijbelen.


En nu is het zaterdag....
Is miss T een soort klein, gloeiend koortsbolletje met een stem alsof ze nachtenlang heeft doorgefeest en oudste dochter M nog steeds moe en futloos en maakt mama kippensoep.


Maar laat het nu gauw lente worden, want warmte, energie en wat kleur op de wangen kunnen we goed gebruiken.


5 opmerkingen:

  1. kippensoep helpt altijd! beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was donderdag toch best een fijne dag om thuis te zijn, klein gelukje voor jou. Maar vervelend voor je dochters, veel beterschap! Toch fijn, al ben je nog zo groot, om nog even thuis bij mamma ziek te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He, vervelend griep! En ook wel knussig zo bij mams thuis! ;-)
    Beterschap, en hopen op zon inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kippensoep is goed! Sterkte met je ziekenboeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weg met al die nare virussen, op naar de lente! Veel beterschap voor de meiden, liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen