woensdag 16 oktober 2019

It's a new dawn, it's a new day...... and i'm feeling good



En zoals de titel al zegt, ik voel me zeer okay, licht, vrolijk en opgeruimd. Vooral dat opgeruimd 😊
Omdat het vandaag woensdag is, en dus geen werkdag,  ging ik met een emmer sop door het huis, want daar was het afgelopen maandag niet van gekomen.


Afgelopen maandag promoveerde mijn schoondochter in het Academiegebouw van de Universiteit van Utrecht.
En terwijl zij haar proefschrift stond te verdedigen paste ik op Little Miss E (mijn kleindochter uit Brisbane).

De laatste keer dat ik zoon, schoondochter en Miss E in levende lijve zag was met de bruiloft van J+M, juni 2018.
En nu vierden we dit jaar de 4e verjaardag van Miss E met z'n allen op een zeer regenachtige zondagmiddag in een huisje in Reeuwijk.
Ik ben blij en dankbaar met iedere minuut die ik met hen kan doorbrengen, want ik moet ze straks weer zo'n tijd missen.
Zo kwamen zoon en Miss E nog bij ons eten, kip - patat en appelmoes op haar echte (wat betreft datum) verjaardag.
En ging ik met dochter M en miss T op zondagmiddag naar Utrecht naar het Nijntje museum, want daar hadden we afgesproken met zoon en Miss E.


En 's maandag paste ik op mijn zeer energieke kleindochter, we deden heel veel spelletjes, lazen wat verhaaltjes en gingen tussendoor ook even samen op pad naar het Academiegebouw voor de receptie na de promotie. Miss E zag voor het eerst een kastanje, want kastanjebomen kennen ze niet in Brisbane, maar op het Domplein staan wel grote kastanjebomen.
Begin van de avond kwam oudste dochter M ook nog langs om met Miss E te knuffelen en een uurtje of wat later reden we samen terug vanuit Utrecht, waarbij ik eerlijk beken dat ik gesloopt was. Ai , ik ben het echt niet meer gewend een halve dag in touw zijn met een kleutertje.
Maar zoals ik al eerder zei ik ben zo blij met de tijd die ik met haar kon doorbrengen, dus thuis gewoon een kop thee en naar boven. En ik sliep inderdaad goed die nacht.


Persoonlijk hoogtepunt deze week, was dat ik eindelijk mijn adrift shawl heb afgemaakt. Een shawl met behoorlijke lengte, ik geloof,  2.60 m van  punt naar punt. (Miss T moest dit even opmeten)
Dus nu wikkel ik mezelf 's ochtend in deze shawl voordat ik op de fiets stap.

Straks komt miss T thuis vanuit school.
Zij heeft zich opgegeven om met de KerstMusical mee te doen en na schooltijd van 12.00 - 14.00 uur gaan ze oefenen. Vandaag komen ze voor het eerst bij elkaar en wordt de tekst gelezen en gekeken wie, welke rol graag wil spelen.
Ze was eerst bang dat ze toch niet kon mee doen, want eigenlijk heeft ze op woensdagmiddag om twee uur, een uurtje RT. Toevallig is haar RT juf een schat, die heel goed begrijpt, dat meedoen met een musical super leuk is. En nu heeft miss T donderdagmiddag na school RT, wat wel betekend dat ze zelf op de fiets naar haar les moet, want ik ben immers aan het werk.
Dus strakjes fietsen we samen de route, als het tenminste nog droog gaat worden.....

Zo en nu heb ik tenminste ook het gevoel mijn blog weer even afgestoft te hebben met deze update.
Wens ik verder  iedereen nog een fijne week!

1 opmerking:

  1. Wat heerlijk om elkaar dan weer even te zien. Lijkt me lastig, als ze zo ver weg wonen.

    BeantwoordenVerwijderen