maandag 19 februari 2018

Alweer een week verder


Allereerst iedereen nog heel erg bedankt voor de reacties op mijn vorige post.
Mijn moeder is een nuchter mens en pakt het leven weer op en gaat verder. Misschien dat ik meer geschrokken was; ik bedoel, zij woont in een dorpje waar nog bij iedereen de achterdeur gewoon open staat.

Hier thuis ging ook alles gewoon verder.
Dinsdag was ik weer aan het werk en dat betekent dat miss T na schooltijd naar de kidsclub ging (dit is de 9+ bso)
De locatie waar ze nu zit, is op 3 minuten lopen van haar school, in een oud, verder leegstaand schoolgebouw. Hier hebben die kids alle ruimte en vrijheid en ze gaat ook met plezier er naar toe.
Helaas gaat deze locatie dicht, het gebouw gaat plat en als alles mee zit  gaan ze deze herfst op die plek beginnen met nieuwbouw van de school van miss T, waar dan straks ook de kinderopvang, bso en kidsclub een plek krijgen.
Dit betekent dat haar kidsclub naar een andere locatie moet verhuizen en deze locatie is nu eindelijk bekend gemaakt. En die is dus een behoorlijk eind uit de buurt, miss T zal straks 20 minuten moeten lopen naar haar opvang, waarbij het best ironisch is dat ze dan ook langs huis komt.
Maar voorlopig vind ik onze 9-jarige miss T nog te jong om twee dagen in de week van 14.45 tot bijna 17.30 uur alleen thuis te zitten.
Tot de zomervakantie gaan we maar eens kijken, hoe het gaat, voordat ik weer allerlei drastische oplossingen ga verzinnen.

Woensdag was het weer mijn beurt om mee te draaien bij de schoolbieb en voor 's middags had ik het plan om zo goed als niks te doen, maar ineens zat ik dan toch met beide dochters in de auto op weg naar de Ikea; voor een klein burootje voor oudste.
Daarna jazz dance voor miss T en zo zat de woensdag er wel weer op.


Donderdag was weer een dag van werk/school en kidsclub; een dag zonder bijzonderheden.

Maar vrijdag was de dag waar miss T al de hele week naar uitkeek, want 's avonds was er Valentijn's disco op school.
's Middags uit school begon zij  haar beauty middag; haren wassen, maskertje en daarna liet ze d'r haar en make up door haar grote zus doen.


Stralend ging ze op weg naar school en een beetje moe en nog steeds stralend hebben we haar om 21.15 uur weer opgehaald. Ze had het leuk gehad.
En terwijl zij aan het dansen was, zat ik te haken. Ik was een tijd geleden aan een shawl begonnen voor een vriendinnetje, leek mij een leuk kado voor haar verjaardag. Het project had inmiddels wel een dringende deadline, want vriendinnetje was zaterdag al jarig. (Ik heb het gehaald, hoor)

En zondag was het Lente, tenminste het leek wel lente.
Ik zat dan ook met een kop thee op het bankje in de tuin, gezicht in de zon en genieten.
Een beetje energie opdoen, want die kan ik deze week goed gebruiken.
Nog 4 dagen en dan begint hier eindelijk de Krokusvakantie.


6 opmerkingen:

  1. Ja, het gaat hard, vooral bij de jongste zie je dat zo goed. Mooie foto's! En oei, ja, wat was dat zonnetje dit weekend heerlijk. Zat vrijdag, zaterdag én zondag 's middags buiten thee te drinken. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. stralende Valentijn had jij in huis, mooi
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jaaa hier ook bijna vakantie! :) en valentijnsdisco.. <3 negen is zo'n leuke leeftijd ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Balen van de BSO. En wat een mooie meid zeg!!
    Cadeautjes haken is altijd leuk, zo fijn om een ander met eigen gemaakt werk blij te maken. Hier ook nog een paar dagen tot de vakantie, ik geloof dat we er allemaal aan toe zijn.

    BeantwoordenVerwijderen