woensdag 26 februari 2014

een kijkje in onze keuken

de keuken van coeliakie.
Tarja heeft coeliakie en dat houdt voor haar in, dat zij een glutenvrij dieet moet volgen. Ontbijt en lunch eten we apart, dus dan eet zij glutenvrij en de rest van het gezin niet. En 's avonds eten we gezamelijk altijd glutenvrij.

Glutenvrij eten is niet saai of smakeloos.
Tarja ontbijt meestal met muesli of een boterham.
Nu hebben we voorjaarsvakantie, dus ook meer tijd voor het ontbijt; vandaag was het gebakken appelstukjes met kaneel, havermuesli en sojayoghurt.
(een goede start, want dit vult, weet ik uit ervaring. Ik ben zelf een slechte ontbijter, dus op deze dagen probeer ik met haar mee te eten)

En als lunch, op haar verzoek, pannenkoeken met appel of banaan of gewoon.


en ja,  ik smokkelde met een kant en klaar mix, maar 't is vakantie, toch?

Vanmiddag had ik weer tijd en zin om te bakken, één van de recepten die ik al lange tijd wilde uit proberen was dit recept voor krentenbollen.



Erg lekker bij de thee.
En inmiddels goedgekeurd door iedereen hier in huis.
(en Tarja neemt morgen lekker een krentenbol mee naar de bso)


Vanavond; gele curry met kip, courgette en kastanje champignons. Natuurlijk met rijst. 
Lief en ik eten graag curry, soms met een licht gevoel van heimwee naar onze vakantie in Thailand. En met Miss T. gaat dit prima, ze eet graag rijst en vist vooral de kip en courgette uit de curry.


En dan ga ik nu Tarja's lunchtrommeltje voor morgen klaarmaken; met een boterham met gekookte worst en een krentenbol.
(glutenvrije crackers en rijstwafels als tussendoortje zijn al op de bso aanwezig)

Vanuit onze keuken gezien was het weer een smakelijk dagje.

En wat werd er bij jullie zo al gegeten vandaag?

3 opmerkingen:

  1. Dit ziet er allemaal overheerlijk uit. Zeker die krentenbollen....Fijn dat je 't recept erbij plaatste. Mijn eten? kwark met mango, quinoa-crackers met kaas en aan het einde van de dag een recept van de Marqt. Lief was in Amsterdam en nam het mee. Heerlijk was het.
    Gelakte zalm met salade van venkel en sinaasappel. De zalm was gelakt met een gekookt mengsel van sinaasappel, citroen (ook rasp), soja-saus en honing. Ik vond het een geweldige combi. Zalm,venkel,sinaasappel. Ga ik zeker vaker maken. En, o ja...een stukje chocola (alles glutenvrij!!) Groet, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen

  2. Hi! I would like to invite you to check out our site www.volrecepten.be . Adding your blog to our site will make your recipes available to many more users and help you get more visits to
    your blog. Our service is free and can you would be able to leave us any time.

    If you like the idea of being found on our page, please, add your blog here http://www.volrecepten.be/registreer-u-voor-de-topblogs-met-recepten.

    I hope to see you there soon!

    BeantwoordenVerwijderen