maandag 8 maart 2021

niet veel te vertellen

Allereerst iedereen bedankt voor de lieve woorden na het plotseling overlijden van poes Nutmeg. Het voelt nog steeds vreemd, ons huis zonder het kleine poesje met het bolle kontje, op haar hoekje van de bank.



En verder heb ik niet veel te vertellen, zo veel maken we niet mee. Iets waar in deze tijd  misschien iedereen wel wat 'last' van heeft, want we kunnen/mogen niet zo veel. 
Ik merk het aan gesprekken met mijn moeder, die alles wat ze nu nog meemaakt, zo'n vijf keer uitvergroot en dat ook zo'n vijf keer verteld. En ik merk het aan mijn schoonmoeder, die alleen nog over het verleden vertelt, want waarschijnlijk valt er over haar heden even niets te zeggen.

Positief punt; miss T is weer naar school! Sinds vandaag volgt ze weer een halve dag fysiek les en een halve dag online. Dat was weer even wennen, want nu moest ze om half 9 in de klas zijn,  in plaats van 
rond die tijd haar bed uit te komen rollen. Ik ben wel blij met deze 'vertrouwde' regelmaat, want ook al beweerde zij van niet, ik vond de laatste weken haar motivatie om online ook echt geïnteresseerd de lessen te volgen ver te zoeken.


Wandelen kunnen we nog steeds, dus dat doen we dan ook. Vorige week wandelde ik met Lief langs het strand bij Monster en vanmiddag liep ik met oudste dochter een rondje door het Westerpark.


En gelukkig staan daar ook schapen


En verder hebben we besloten (net als zo veel Nederlanders) deze zomer in eigen land te blijven en voor een week een huisje in Limburg geboekt en daar kijken we allemaal naar uit. (ik denk dan niet aan ons voor-corona plan, wat was om naar Australië te vliegen en eindelijk zoon en schoondochter weer te zien, little miss E te knuffelen en baby A eindelijk vast te kunnen houden - misschien in 2022 dan?) 

Dus nogal een nietszeggend blogje, waarbij ik merk dat het me vandaag niet lukt om positief te blijven. Vandaag zie ik even geen licht aan het eind van die corona tunnel, ik heb eigenlijk het gevoel dat deze zojuist weer met een paar kilometer is verlengd.
Volgende keer beter dan maar. 

2 opmerkingen:

  1. Hier gaat de jongste ook weer naar de middelbare. Maar het is wisselend. Vorige week twee dagen, gisteren en morgen en de week erop drie dagen. Rest thuis onderwijs.
    Het duurt allemaal wel heel lang inderdaad, maar toch denk ik dat het goed gaat komen.

    BeantwoordenVerwijderen