vrijdag 9 oktober 2020

Quarantaine-verlenging

 


Dat dus. Mooier, kan ik het niet maken. Onze quarantaine is verlengd, zondag kreeg zoon ook klachten en sloot zich op in zijn kamer en meldde mij dat hij zich dinsdag kon laten testen en of ik hem er heen kon rijden. 

Dan denk je, oeps.... en ga je er toch rekening mee houden dat het hele quarantaine grapje nog iets langer kan gaan duren. (En nee, ik zie het niet als grap en we houden ons er zeker aan)

Dus ik keek eens in de voorraadkast en we besloten het zekere voor het onzekere te nemen en boodschappen te gaan bestellen bij een bezorgservice.  En ik ben blij dat we dit hebben gedaan, want woensdagmiddag kreeg zoon al te horen dat ook zijn test positief was.

Dat betekend dat voor ons de quarantaine verlengt word tot komende woensdag, dus mits er niemand anders klachten krijgt, mogen we donderdag weer het huis uit. Nu had ik maandag al met mijn leidinggevende overlegd of ik mijn uren zelf kon indelen deze week, want het is niet te geloven, dat ik dit ga zeggen, maar werk wordt een soort van afleiding in het dagelijkse thuisleven. Dus toen ik hem donderdag kon vertellen dat ik pas over een week weer fysiek op de zaak aanwezig kan zijn, gaf hij meteen aan, dat hij geen bezwaar had als  ik de volle week bleef thuiswerken. Eerst dacht ik, echt niet, de muren komen op mij af, ik mis m'n fietsritjes naar de zaak, maar later bedacht ik mij, dat het helemaal geen slecht idee is. Nu kan ik volgende week mijn uren zo indelen, dat ik tijd heb om donderdagochtend fysiek weer boodschappen te doen en vrijdagmiddag eerder te stoppen en op de fiets te stappen om even naar de natuurvoedingswinkel te fietsen (met mij de hele tijd thuis, slinkt de thee voorraad nu heel hard)

Maar voorlopig is het nog niet zover. Zitten er nu twee (weliswaar volwassen)kinderen in isolatie, terwijl ze ziek zijn, dus gevoelsmatig meer aandacht nodig hebben. Gelukkig hebben beide milde klachten en word ik niet geheel verscheurd door mijn moedergevoel tegenover de quarantaine/isolatie-regels.

En wij proberen er maar het beste van te maken, iets anders kan toch niet. 



Ga ik nu maar naar beneden, thee drinken en breien.... #covidqurantainekerstsokken.

10 opmerkingen:

  1. Toch is het klote.
    Ik heb een serieus probleem als ik weer/langer thuis zou moeten blijven, ik kan alleen een deel van mijn werkzaamheden thuis uitvoeren.
    Sterkte meis!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor jouw werk is het echt funest. Ik heel veel vanuit huis doen, ik moet alleen steeds asn collega's vragen of ze afschriften/facturen/declaraties willen scannen en dan mailen, dus ik bezorg hen meer werk. Nog een week....

      Verwijderen
  2. Heb echt met jullie te doen. Gelukkig blijft het bij milde klachten maar je kan ze niet eens een aai over hun bol geven ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of hun kamer inlopen en even een kop thee bij ze neerzetten. Het voelt heel onnatuurlijk. Maar we houden het netjes vol.

      Verwijderen
  3. Jemig wat balen zeg. Mijn nichtje van 12 was positief getest. Haar vader ook. Haar moeder (ouders gescheiden) had ook wat klachten, maar negatief getest net als haar opa, oma en oom.
    Sterkte hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel sterkte en wat een mooie sokken in wording
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht ik begin dit jaar op tijd met de kerstsokken.

      Verwijderen
  5. Met kleine kinderen die ziek zijn is dit ook geen optie.

    BeantwoordenVerwijderen