donderdag 27 februari 2020

kleine meisjes worden groot


Ze heeft haar middelbare school voor volgend jaar al uitgekozen.
Het wordt dezelfde school, waar haar zus en twee van haar broers ook naar toe gingen.

En vandaag ging ze voor de allerlaatste keer naar de opvang. De eerste keer was het KDV toen ze een heel klein pukje van 15 weken oud was, wat vond ik het toen moeilijk haar in de armen van de leidster daar achter te laten.
De babygroep werd de peutergroep en met de basisschool werd dit de bso en de afgelopen twee jaar was het de kidsclub (de naschoolse opvang voor 9 jaar en ouder)
Dat is ruim 11 jaar opvang en zorg en daar namen we vandaag afscheid van.
Best wel een mijlpaal, vind ik en denk een beetje sentimenteel aan dat kleine pukje in die maxicosy naast me in de auto.
Ze is inmiddels een echte puber, die mij duidelijk liet weten dat ze makkelijk die paar uurtjes alleen thuis kan zijn.
En dat geloof ik ook, dat weet ik eigenlijk wel zeker.
Het is alleen dat ze zo snel groot is geworden (maar daar hebben vast alle moeders last van)

6 opmerkingen:

  1. Ze is prachtig, jullie dochter.
    En ik vind het echt geinig dat ik haar al zo al die jaren volg en zie veranderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig om ze zo groot en zelfstandig te zien worden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie dochter. De jongste is en blijft altijd de jongste!

    BeantwoordenVerwijderen