maandag 8 juli 2019

Stranden in het zicht van de haven

Meestal tegen de zomervakantie kom ik op het punt, dat ik merk dat het echt niet goed gaat met mij, hoge ademhaling, verkrampte schouders; te veel stress in mijn lijf.
Niet geheel toevallig dus dat het nu vlak voor de zomervakantie weer zo ver is. Vorig jaar hebben we onze zomervakantie geannuleerd, omdat dochter M toen net uit het ziekenhuis kwam en echt zorg nodig had. De beste beslissing voor dat moment.
Maar voor mijn gevoel ben ik nu werktechnisch al een volledig jaar aan het doorbikkelen en ik ben op, motivatie is ver te zoeken, maar nog wel een lange to do lijst van dingen die ik voor half juli nog wil afwerken.
Tel daarbij op de extra klusjes die ik ook op mijn bord heb, door de vakantie van een collega en je begrijpt dat ik niet geheel ontspannen op mijn werkplek zit.

Toch probeer ik juist dan te denken aan mijn woord voor dit jaar; aandacht.
En ik probeer echt iedere taak af te werken met aandacht voor puur voor hetgeen waar ik mee bezig ben, zonder me te laten afleiden. En misschien werkt dit niet sneller en misschien krijg ik niet die hele lijst af, maar ik denk dat ik er zeker rustiger van word.

En wat natuurlijk ook helpt is een fijn rondje lopen in Meyendel.









Maar nadat ik vanmorgen met aandacht boodschappen heb gedaan en het nodige schoonmaakwerk verricht en ik net met aandacht aan het bloggen was(not, want ik heb ondertussen ook een was opgevouwen). Ga ik nu de strijk van deze week mijn aandacht geven. 😉
(en morgen in rust en zonder te stressen naar mijn werk)


7 opmerkingen:

  1. Dat klinkt best pittig. Als ik het zo lees heb je al een jaar lang geen adempauze gehad. Ik vind het knap dat je het nog zo probeert te compenseren met aandacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan me voorstellen dat je aan vakantie toe bent. Succes met de laatste loodjes! Mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, dat ziet er pittig uit. Wel op tijd rust nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo te horen heb je heel wat op je bordje.
    Er komt zo tegen het einde van het seizoen (schooljaar) zóveel op ons af. Het is elke keer kijken 'wat staat er nu op de agenda?' Vooruit plannen is er niet bij. Dingen met aandacht doen, vind ik mooi. Wat goed dat je dat niet vergeten bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto’s en de rest is helaas herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen