maandag 17 juni 2019

moestuin maan(d)dag - juni

En weer een maand verder.
Tijd voor een moestuin update.


Een maand geleden zag het er heel veel belovend uit, maar er vormen zich toch heel wat minder bessen dan ik had verwacht.


De erwten zijn de lucht in geschoten en beginnen nu te bloeien.


Die bietjes heb ik nu uitgeplant in een bak, bij de aardbeien en peterselie. Hier stond ook lavas, maar deze viel in de smaak bij de knagers en is gereduceerd tot een paar sprietjes.
Tot nu toe nauwelijks last van slakken, maar we hebben dan ook een egel en ik vermoed dat de spitsmuizenpopulatie zich herstelt, nu mijn katten niet meer jagen.
En spitsmuizen eten ook slakken, maar ik denk dat zij zich ook te goed deden aan de jonge pluksla en snijbiet. Ach, ik moet er toch wat voor over hebben om de tuin slakvrij te houden.


Deze week oogst ik nog een keer rabarber en dan is dat seizoen voorbij.



En dan de afdeling bloem en kruid. De smeerwortel doet het heel goed en breidt zichzelf weer fijn uit. (De voortuin van mijn vorige huis was zelfs redelijk overwoekert door de smeerwortel, dus ik probeer ze hier wat in toom te houden)
En achter het tuinhuisjes groeien bloemen, hier doe ik niets aan, als het bloeit mag het daar groeien. Ik zorg er alleen voor dat de blauwe bes genoeg ruimte houdt.

Dat was de update van deze maand.
Volgende maand misschien al peulen met klein erwtjes en aardbeien?

1 opmerking: