maandag 15 april 2019

studiedagen en weekenddingen

Zo, ik heb weekend riep miss T afgelopen woensdag om 13.00 uur al uit.
En dat klopte helemaal, zij had weekend. Zij wel.
De donderdag, onderwijsdag; algemene studiedag georganiseerd door de vereniging van openbaar onderwijs.
En de vrijdag nog een studiedag, nu van de school zelf, om de onderwerpen van de onderwijsdag verder te kunnen bespreken.
Loffelijk dat ze zoveel aandacht aan bijscholing besteden, maar mij sloeg de schrik wel even om het hart toen ik dit in de jaarkalender zag staan; twee studiedagen en wel een week voor het begin van de meivakantie.

En bedenk daarbij ook nog dat ik een planner ben, die graag van te voren wil weten waar ze aan toe, dat geeft mij nu eenmaal rust. En lief is hieraan tegenovergesteld en regelt zo veel mogelijk graag adhoc. Het komt dan ook altijd goed, maar levert het bij mij wel extra stress op.
Deze keer hadden we het overigens wel op tijd ingepland, kon ik op mijn werk op tijd doorgeven wanneer ik er wel en vooral niet was, dus zat ik er al veel relaxter in.

De donderdag nam Lief voor zijn rekening; hij en miss T gingen samen zwemmen en daarna ook nog ergens lunchen. En dat was niet bij de Gele M, maar bij een Indische toko, waar ze super lekker glutenvrij rendang rundvlees hebben. ( de absolute favoriet van miss T).
Volgens mij hadden ze een samen een fijne dag gehad.

De vrijdag was voor mij. Nu werk ik op vrijdag sowieso maar  tot 14.00 uur en kan miss T inmiddels best een ochtendje alleen thuis blijven, dus ik had met haar afgesproken om alleen 's ochtends te gaan werken en dat ging prima.
En de middag was voor ons samen, we stapten in de tram naar Den Haag. Ik wilde heel graag naar een zekere wolwinkel en miss T heel graag naar de Pr.imark.
Dus ik keek m'n ogen uit bij Cross & Woods en kocht wol voor de shawl Adrift, die ik graag wil gaan breien (en een sokkenwolletje met snoepkleurtjes)


Daarna was miss T aan de beurt. Het concept duurzame kleding is duidelijk nog niet aan haar besteed. Ze wil graag wat  'in'  is en wat haar vriendinnen ook dragen (denk dat dit laatste nog het belangrijkste is)
Na een hele tijd zoeken, wikken en wegen, koos ze voor een t-shirt en een truitje, waar ze al een tijdje naar op zoek was.
Dus ook miss T zeer tevreden.


Zo rolden we gezellig het weekend in met natuurlijk The Voice Kids op vrijdagavond, dat kijk ik samen met mijn dochters.

Zaterdag begonnen we redelijk sloom (slow), maar in de middag eindigden we toch met z'n vieren in Rotterdam bij het zaakje Happy Food and Health, waar ze oa. ontzettend lekkere glutenvrije(vegan) taart maken. Ik nam geen taart, maar een flatbread met humus en gegrilde groenten en omdat ook dit glutenvrij was, kon miss T hiervan proeven en mij 'helpen' met opeten.


En gisteren deed ik weinig, beetje lezen in de nieuwe Flow, een sok afbreien en meteen nummer twee op de pennen zetten (om het second sock syndrome te vermijden)
Ik vind dat ook echt lekker, zo'n dagje niks.

En vandaag, maandag, is iedereen naar school of aan het werk en heb ik nog weekend.
Dat betekend, boodschappen, even met de stofdoek wapperen en hier en daar de boel opfrissen met een sopje.
En misschien dat ik vanmiddag een beginnetje ga maken aan de shawl, die op mijn creatieve to do-lijstje staat.

2 opmerkingen:

  1. Primark? Horror!
    Blij dat mijn dochter er alleen naartoe kan.
    Dat samen lunchen is dan meer mijn ding ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat voor miss T die wolwinkel net zo'n horror is als voor mij de primark 😁

      Verwijderen