donderdag 18 april 2019

FitBitch


En nu niet meteen denken dat ik mijn hele lifestyle heb omgegooid, dagelijks  de sportschool bezoek en een keto-dieet volg.
Nope.
Ik kocht een fitbit, zo'n horloge annex stappenteller.
Al heel lang gebruikte ik m'n mobieltje als ik wilde weten hoe laat het is, waarbij iedere keer als ik kijk naar de tijd, de verleiding ook groot is om even insta, whatsapp en mail te bekijken.
En dat is wat ik wil vermijden.

Lief heeft al langere tijd een fitbit en is daar samen met de bijbehorende app. zeer tevreden over. Hij laat mij regelmatig allerlei grafiekjes zien over zijn slaapritme, het aantal stappen dat hij zet en de verdiepingen die hij beklimt.
Voor mij persoonlijk vind ik dit soort grafiekjes totaal oninteressant, dit was voor mij ook de reden om te kiezen voor de goedkoopste fitbit met minder opties.

Inmiddels heb ik het ding nu bijna een maand en het bevalt me goed. Ik heb inderdaad ook de bijbehorende app. geïnstalleerd, maar daar doe ik erg weinig mee, behalve invoeren hoeveel water ik drink per dag en 's ochtends kijk ik of het slaapschema klopt met mijn fysieke waarneming(voel ik me uitgerust of brak)
Wat ik wel heb ingesteld is dat ik van maandag t/m vrijdag, tussen 08.00 en 18.00 uur, ieder uur een seintje krijg als ik dat uur nog geen 250 stappen heb gezet.
Dit vind ik heel handig op mijn werk, want ik heb de neiging om maar stil achter dat beeldscherm te blijven zitten tot m'n ogen uit m'n hoofd branden.
Nu word ik ieder uur herinnert en de ene keer negeer ik het, want ik ben bezig, maar de andere keer sta ik op en ga ik koffie, thee en water halen, zodat  mijn collega's en ik ook nog voldoende gehydrateerd worden 😉

Wat me opvalt; is hoeveel stappen ik dagelijks zet. Tijdens werktijd, bedroevend weinig, maar deze schade haal ik onmiddellijk in zodra ik weer thuis ben. Maar daarbij kom ik op werkdagen dan weer wel altijd aan mijn half uur 'bewegen', vanwege het fietsen naar werk en terug.
Kortom ik ben tevreden met het apparaat en er is nog een doel bereikt, ik hoef nu niet meer naar m'n mobiel te grijpen voor de tijd en kijk er inderdaad veel minder op.

En nee, dit is geen gesponsorde post of ander promo dingetje.
Dit post ik vooral,  omdat ik, die zich vooral bezig houdt met slow en bewust leven, zo gevallen is voor dit stuk elektronica. En dat wilde ik even delen.
Misschien zijn niet al dit soort nieuwe ontwikkelingen slecht 😁

Geen opmerkingen:

Een reactie posten