maandag 4 februari 2019

Lamlendig


Half Nederland is al zo'n beetje omgevallen door griep of keelontsteking, dus is het helemaal niet vreemd dat ook hier de klachten de kop op staken; keel als schuurpapier, snotkop, spierpijn en lamlendigheid.
J. was de eerste en gelijk ook voor een dag of vier gevloerd en dat voor iemand die eigenlijk nooit ziek is.
Lief begon eind van de week al te klagen over keelpijn en hield zichzelf nog met paracetamol overeind.
En zaterdag stond ik op  met een heel rauw gevoel in m'n keel, ook de klos dus.
Het werd een weekend van thee met honing, soep en 's avonds echt comfort food; zoals lasagne en rendang-rundvlees.


Behalve thee zetten en koken, deed ik verder niet veel, geen fut.
Nou ja, wel om te breien, dat doe ik vanaf mijn hoekje van de bank.
Dus het eerste paar sokken van 2019 rolde zaterdagavond van de pennen.


En het blijkt dat me ziek voelen goed is voor mijn brei-mojo , want gisteren zette ik de volgende sok al op de pennen.


En omdat ik me vandaag nog steeds wat brak voel, schiet het breien aardig op.

Nu hopen dat M en miss T de dans kunnen ontspringen en we hiermee het hoofdstuk kwakkelen en ziek meteen kunnen afsluiten.


6 opmerkingen:

  1. Beterschap joh, waardeloos.
    Hier tot op heden nog niemand ziek.
    Fingers crossed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige breisels. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er schijnt inderdaad een flinke griepgolf de ronde te doen. Goed dat je jezelf de tijd gunt om rustig beter te worden! Beterschap gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De griep is vreselijk hardnekkig deze keer! Bij ons ook... Al voor de 2e keer ziek in 7 weken tijd... Bah!
    Jullie weer opgeknapt?

    BeantwoordenVerwijderen