maandag 12 maart 2018

uitzicht


Achter ons huis, grenzend aan de tuin, loopt het spoor van de randstadrail.
Al die tijd dat we hier al wonen is dit spoor praktisch onzichtbaar geweest vanwege alle begroeiing, waaronder ook bramenstruiken van zo'n anderhalve meter hoog. Die niet alleen het spoor aan het zicht ontrokken maar in het najaar ook nog eens heel veel bramen gaven.
Een in mijn ogen goede situatie.

Helaas besloot de Haagsche Tramweg Maatschappij deze winter ineens dat alles anders moet, en er rond het spoor kennelijk geen begroeiing meer mag staan.
Dus nu na 8 jaar (zolang wonen we hier al weer) zien we ineens het spoor liggen en zien we vanuit de woonkamer om het kwartier een trein langskomen; niet het meest inspirerende uitzicht.
Gelukkig staan over een maandje de meeste bomen in de tuinen al aardig in blad, dus dan verdwijnt het spoor weer voor een paar maanden.

Maar persoonlijk heb ik toch liever een utzicht zoals dit:



Die laatste twee foto's zijn van onze wandeling in Meyendel van afgelopen zaterdag.
Even genieten van het lente weer en voor mij weer een klein beetje opbouwen van mijn conditie.


2 opmerkingen:

  1. oh, dat is balen. ik weet nog in ons vorige huisje hadden we vanuit de slaapkamer jarenlang uitzicht op een paar joekels van bomen en zo ineens waren ze weg! hoop dat dit van de zomer beter wordt. want (bijna) niks zo fijn als bomen! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oei. en je kunt niks tegen zulke beslissingen doen, dat is zo frustrerend.

    BeantwoordenVerwijderen