zondag 14 januari 2018

de eerste weken van het nieuwe jaar

Na alle lichtjes en versieringen van december, vind ik januari een beetje een sobere maand.
Maar ook een maand van een fris begin, zo van terug naar rust, reinheid en regelmaat.

Nieuwjaarsdag liepen we nog op het strand om even uit te waaien.



Daarna begon toch echt de gewone werkweek weer.
Voordeel was wel, dat miss T nog vakantie had, dus op mijn vrije dagen bleef de wekker uit en vierden we weer een beetje vakantie.

Deze week zat de vakantie er op en was het  terug naar de dagelijkse regelmaat. We begonnen de maandag meteen een controle bezoek aan de kinderarts voor miss T, waar alles prima in orde was, ze is nu 1.30 m lang en weegt 25 kg en volgt hiermee netjes haar eigen groeilijn.

Maar na twee weken vakantie kan zo'n eerste schooldag best vermoeiend zijn...


Zelf was ik meteen 2 januari al weer aan het werk gegaan en omdat ik die week maar twee dagen werkte viel het wel mee. Daarbij hadden nog behoorlijk wat collega's vrij, dus kon ik vrij ongestoord werken en dan schiet het best op.
Dat was deze week wel anders, want afgelopen maandag gingen we 'live'  met het nieuwe administratieve systeem. En ik denk oprecht dat wanneer dit straks volledig draait het echt tijdsbesparend en overzichtelijker werkt, maar niet nu, want alle basisgegevens moeten eerst nog handmatig ingevoerd worden.
Voor mij was dit dus een week van pijnlijke ogen van het schermstaren en hoofdpijn van het super geconcentreerd bezig zijn. En het einde is nog lang niet in zicht.
Kreeg ik eerst van de werkgever het verzoek of ik de komende weken 4 dagen kan gaan werken om het extra werk op te vangen, volgde er daarna een appje van mijn lief met de mededeling dat hij voor zijn werk naar Seattle kan voor een conferentie-iets, de 20ste vertrekken en 12 dagen later weer terug.
Dan zit je terug te appen; van wat gaaf en super leuk!, maar dat denk je bij iezelf; hoe brei ik de komende weken alles rond......


En ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit, maar ik geloof dat ik het maar over me heen laat komen en ga wel zien hoe het loopt of waar het schip strandt.

Dus in plaats van morgen mijn boodschappen en schoonmaakdag te hebben, ben ik aan het werk,  dan gaan we zo meteen maar even wat boodschappen doen om de eerste paar dagen door te komen.


4 opmerkingen: