dinsdag 6 september 2016

overgangstijd

Afgelopen vrijdag speelde miss T na schooltijd met een vriendinnetje, ze waren al een hele tijd buiten toen ze ineens op het raam klopten. Ze hadden een tas nodig, er lagen al kastanjes op het veldje onder de bomen. De herfst staat voor de deur.


Dit is echt een overgangstijd; we gaan van zomer naar herfst. De ochtenden zijn killer, dan is die herfstgeur al in de lucht en de middagen zijn nog  heerlijk warm en zonnig; echt 's zomers.

Als ik naar de tuin kijkt zie ik de overgang ook wel...




De zomerbloeiers zijn op hun eind en zij maken plaats voor de herfstbloeiers.

En aan mezelf merk ik het ook, ik maak schoon, ruim op, maak ons huis klaar voor de tijd dat we weer meer binnen leven.
Handwerkprojecten maak ik af en nieuwe (van warme wol) worden op de pennen gezet.
Langzaam maak ik huis en gezin klaar voor de herfst.

En daarbij geniet ik nu van iedere zonnestraal, van iedere warme dag, omdat juist die dagen straks in de winter weer zo ver weg lijken.

6 opmerkingen:

  1. Hier word ook nog druk geschilderd aan de buitenkant van het huis, en de eerste avond onder een deken op de bank is ook al een feit. Ik vind het heerlijk overdag lekker weer en in de avond de koelte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier word ook nog druk geschilderd aan de buitenkant van het huis, en de eerste avond onder een deken op de bank is ook al een feit. Ik vind het heerlijk overdag lekker weer en in de avond de koelte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geschreven! Zo voelt het voor mij ook!
    Fijne na-zomer gewenst X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik zag alweer de eerste eikels liggen. Was in shock. In mijn beleving véél te vroeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja, Mabon komt er overduidelijk aan... ik blogde er ook net over! =))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik las het net. Ik vind dit een heel mooie tijd misschien omdat ik in dit seizoen altijd het weer naar binnen gaan het sterkst voel in letterlijke zin maar ook in mijn emoties. (En soms vind ik t jammer dat jouw blig geen reacties kent al begrijp ik deze keuze wel)

      Verwijderen