woensdag 24 augustus 2016

de kop is er weer af

Maandag begon het nieuwe schooljaar weer voor miss T.
En ze had er zo'n zin in. Zin om haar juf weer te zien, haar beste vriendin en de andere kinderen uit de klas en omdat ze nu in groep 5(!!) zit, het laatste jaar middenbouw.

Van zondag op maandag kon ze maar niet in slaap komen, door alle spanning. Maandagmiddag kwam ze dik tevreden uit school; het was leuk!
Maar door alle indrukken van die hele dag (en weer wennen aan een vast ritme) ging het in slaap vallen weer moeizaam.

Maar gisteren zaten we al weer in ons vertrouwde ochtend-opschiet-ritme, want ook ik moest weer beginnen. En ik was toch echt minder enthousiast over mijn werkdag, dan miss T is over school.


Maar we zijn er allebei goed doorheen gekomen, zij door haar school/bso-dag en ik door mijn 8.30-17.00 uur computerstaren.

En vanmorgen was miss T best moe, gelukkig voor haar is het woensdag en heeft ze de middag vrij. Al begint die vrije middag dit jaar wel een uurtje later, om 12.30 uur. Maar ja, dat heb je als je al in groep 5 zit.


2 opmerkingen:

  1. Ik zit ook niet te springen om weer in het vaste ritme te duiken, maar kan me nog goed herinneren hoe veel zin ik als kind weer in school had. Heerlijk! Met nieuwe spulletjes, en vooral ook nieuwe zin. Wij mogen ook komende maandag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan er nog even niet aan wennen. Kwart over 6 de wekker, blugh!
    Dan de hele aankleed en ontbijt riedel in 3 verschillende etappes.... Maar ja daarna is het rustig in de tent haha.

    BeantwoordenVerwijderen