zaterdag 26 maart 2016

Onze week; dagelijks leven in foto's

Ik had al verteld dat ik twee zieke dochters in huis had.
Miss T was een paar dagen koortsig, maar herstelde toen snel en ging de afgelopen week ook weer naar school.
Met oudste dochter ging het toch wat minder goed.


Zodat we afgelopen zondag toch weer bij de SEH van ons plaatselijk ziekenhuis eindigden en ze haar nu wel meteen hielpen.
Het was een ingreep van 10 minuten, maar haar herstel gaat nog wel een week of wat duren met pijnstillers en nu ook antibiotica.

Maar het dagelijks leven ging hier ook gewoon verder.
Bij miss T zijn de moestuintjes, ook dit jaar, weer een grote hit.
Ze heeft met behulp van meesparende buurvrouw en ruilen met haar schoolvriendin, haar moestuinbak compleet.


En er wordt serieurs voor gezorgd; iedere ochtend kijkt ze hoe het met haar zaailingen gaat, welke zijn opgekomen en hoe het staat met de groei.
En daarna krijgen alle bakjes voorzichtig een klein drupje water.


Luie katten hebben we altijd genoeg in huis


En iedere avond na het eten hebben miss T en haar grote broer een stoeikwartiertje (tenminste dan moet zij van hem wel haar bord hebben leeggegeten) en dat eindigt er altijd wel mee dat miss T ondersteboven hangt.


En vandaag had ik eindelijk de tijd om even rustig om me heen te kijken en ik zie dat er in de tuin van alles aan het uitlopen is.




En dan pak ik nu de breipennen weer op, er is hier iemand die heel graag een gebreid vest wil.


Fijn weekend!

2 opmerkingen:

  1. Oudste zoon en ik gaan zo ook nog wat moestuintjes zaaien. Ik doe nog al het werk, maar wat worden ze op de voet gevolgd. Elke ochtend kijken hoe groot de plantjes zijn, het blijft een leuke actie.
    Beterschap voor dochter, wat vervelend dat het herstel nog even zal duren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk!
    Zelfs wij zijn voorzien van wat moestuintjes, maar ook de echte moestuin is ontdaan van sneeuw in de hoop dat de zon zo de grond sneller kan ontdooien en Jean heeft een mooie kweekbak gemaakt en kan hopelijk snel beginnen aan de kas :-)
    Er loopt nog niks uit, we dichte knoppen, maar goed het is ook nog koud en er ligt nog zat sneeuw. Maar met de komende regen hoop ik daar snel van af te zijn :P
    Liefs uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen